محمدی: ایران آماده همکاری در عرصه‌های فرهنگی، ‌سیاسی و اجتماعی با دولت و ملت سوریه است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان با محمد عبدالستار وزیر اوقاف کشور سوریه که در رأس هیأتی بلندپایه برای گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون مباحث همکاری‌های مشترک فرهنگی، مذهبی و اوقافی و تبادل تجربیات به ایران سفر کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو داشتند.
محمدی: ایران آماده همکاری در عرصه‌های فرهنگی، ‌سیاسی و اجتماعی با دولت و ملت سوریه است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی عصر امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در دیدار با وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه و هیأت همراه که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد با تشکر از حضور کارکنان اوقاف و وزیر اوقاف سوریه اظهار کرد: این دومین سفری است که جنابعالی به ایران دارید و در دوره گذشته گروه تکفیری داعش بخش عمده‌ای از سوریه را در اشغال خود داشت و امروز خوشحالیم که کشور سوریه از لوح وجود داعش پاک شده است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلام ایران و دولت و ملت ایران همواره یار و یاور دولت سوریه بوده و هست. از این پس نیز دولت ایران در عرصه مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز همراه دولت و ملت سوریه خواهد بود.

دیگران چه می خوانند:

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف در ایران سه مسئولیت بر عهده دارد که عبارتند از فعالیت‌های قرآنی، امامزادگان و بقاع متبرکه و اداره موقوفات. درباره فعالیت‌های قرآنی باید بگویم که تربیت قاریان و حافظان قرآنی از جمله دستاوردهای ما در سازمان اوقاف است. در حدود ۵۷۰۰ دانشجوی علوم قرآن در دانشگاه‌ها و مراکز علوم قرآنی کشور داریم.

وی گفت: بیش از ۸۰۰۰ امامزاده که از اولاد پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) هستند در ایران وجود دارد و بیش از ۷۹ هزار مسجد در سراسر کشور توسط اداره اوقاف پشتیبانی و حمایت می‌شود. دو رقم موقوفات داریم که عبارتند از موقوفاتی که دارای متولی هستند و موقوفاتی که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند. مجموع موقوفات و مساجد با یکدیگر ۱۹۱ هزار موقوفه است. در حدود ۱۴۰۰ موقوفه درمانی داریم و ۱۳۳ بیمارستان موقوفه در کشور وجود دارد. همچنین بیش از ۸۰۰۰ موقوفه فرهنگی در کشور داریم. در مجموع می‌توانیم بگوییم سازمان اوقاف دولت کوچکی است که در ابعاد مختلف وظایف و تکالیفی دارد.

عبدالستار: پیشنهاد تشکیل هفته وقف برای کل جهان اسلام

همچنین در ادامه این دیدار محمدعبدالستار –وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه- با بیان این مطلب که شکی ندارم که اکنون در کشور خود و در میان مردم خودمان هستیم و با اشاره به آیه وحدت در قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا. که مسلمان با استناد به این آیه قرآن باید براساس وحدت حرکت کنند.انقلاب ایران که به رهبری امام راحل شکل گرفت و از همان ابتدا امام (ره) فرمود انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است، نه شرقی، نه غربی بلکه فقط انقلاب اسلامی. پس از این فرمایش امام راحل بود که کشورها و دولت‌های غربی در مقابل ایران ایستادند و عوامل و دست‌نشانده‌های آن‌ها از کشور اخراج کردند و سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تغییر داد و اعلام نمود که قدس قبله اول مسلمانان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در سوریه در جنگ تکفیری به عینه خصومت و دشمنی آن‌ها را علیه ایران و اسلام احساس کردیم، گفت: دولت‌های غربی پس از انقلاب هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کردند و پس از سال‌ها به سوریه آمدند تا از این طریق بتوانند به منافع خود برسند. مرحوم حافظ اسد نیز از همان ابتدا در کنار انقلاب ایران و امام راحل بود و درصدد بود که دست دوستی ایران را به سایر کشورهای عربی نیز ببرد اما چون آن‌ها دست نشانده آمریکا بودند دست دوستی ایران را رد کردند اما همگان بدانند که دولت مقاومت پابرجاست.

وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه یادآور شد: آن‌ها برادران ما را در حزب‌الله مورد هدف قرار دادند و باید بدانیم که خون‌های ریخته شده شهدای ایران و سوریه در کنار هم است. پیروزی به دست آمده علیه داعش ایستادن در مقابل تمام ابرقدرت‌هایی است که می‌خواهند علیه اسلام فعالیت داشته باشند و این پیروزی ارزشمندی است که با همکاری نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است. ما در مقابل کفار ایستاده‌ایم و راه مقاومت و امام حسین (ع) را نیز ادامه می‌دهیم.

عبدالستار در ادامه با اشاره به صحبت‌های ترامپ در خصوص انتقال پایتخت اسرائیل به قدس ادامه داد: این سخن ترامپ نشان از دشمنی او علیه مسلمانان دارد و آن‌ها بدانند که قدس همواره قبله اول مسلمانان است و خط مقاومت نیز در برابر آن‌ها می‌ایستد.

او در ادامه پس از شنیدن فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ایران با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل هفته وقف برای کل جهان اسلام گفت: بهتر است که در جهان اسلام هفته‌ای تحت عنوان وقف داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم فعالیت‌ها و اقدامات بیشتری را برای کشورهای اسلامی به همراه یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

محمدی: ایران آماده همکاری در عرصه‌های فرهنگی، ‌سیاسی و اجتماعی با دولت و ملت سوریه است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟