کنگره شهدای دانشجو استان کرمانشاه برگزار شد

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: با تکیه بر دو مولفه اقتدار دفاعی و علمی می‌توان دیگر مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کرد.
کنگره شهدای دانشجو استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ محمدحسین سپهر در دومین کنگره شهدای دانشجو استان کرمانشاه که امروز(هفتم اسفند) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اقتدار کنونی ایران اسلامی بیان کرد: این اقتدار فقط با توپ و تانک بوجود نیامده و در سایه قدرت نظامی، دانش، همدلی مردم و رهبری مقام معظم رهبری بدست آمده و همه این مولفه‌ها در کنار هم سبب شده دشمنان به شکست در برابر ایران اذعان داشته باشند.

وی گفت: امروز آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ایران اسلامی را قدرت مسلط منطقه می‌داند و اگر این نبود آمریکایی‌ها یک لحظه هم برای نابودی ایران اسلامی درنگ نمی‌کردند.امروز ایران اسلامی که دورتادورش پر از ناامنی است، امن‌ترین کشور دنیا است و پیروان فرقه‌های دینی مختلف جدا از اختلافات جزیی که دارند، در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی را سپری می‌کنند.

دیگران چه می خوانند:

سپهر با اشاره به موقعیت کنونی کشور و پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف در مقایسه با ۴۰ سال گذشته توضیح داد: تلاش و کار مجاهدانه، ایثار و شهادت و سخت کوشی ملت و دست و پنجه نرم کردن آنها با استکبار در پرونده چهار دهه انقلاب اسلامی ایران مفتوح است. تولید علم برای ما آقایی می‌آورد. امروز ایران اسلامی جایگاه ۱۶ تولید علمی دنیا را به اعتراف مراکز دانش بین المللی در اختیار دارد. رمز اول موفقیت دانش سرشار و علم است که در کنار قدرت امنیتی و دفاعی، دو پایه قدرتمند برای هر جامعه ای جدا از توحیدی بودن یا نبودن آن به شمار می رود.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیشترین تحریم‌ها علیه کشور ما تحریم‌های علمی بوده، به نحوی که در خیلی از رشته‌های خاص در استفاده از فناوری‌ها و دانش روز کشور ما را تحریم کرده‌اند. با این وجود تجهیزات دفاعی پیشرفته امروز کشور مرهون تلاش دانشگاه و دانشگاهیان است. آنچه ایران اسلامی از اقتدار نظامی، دفاعی و امنیتی کسب کرده در سایه حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی بوده است. امروز ایران اسلامی از نظر دانش هوافضا در دنیا رتبه سیزدهم و در منطقه رتبه اول را در اختیار دارد و همه اینها در حالیست که این دانش را از ۱۰، ۱۲ سال گذشته شروع کرده‌ایم.

سپهر اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه دوم دنیا، در زمینه پزشکی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا، در فناوری نانو جایگاه هشتم دنیا و چهارمین قدرت سایبری دنیا است. با وجود همه این پیشرفت‌های کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی معلوم است که دشمنان دست از مبارزه و دشمنی با ما بر نخواهند داشت، چراکه اصلا قرار نبود انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و این همه پیشرفت کند.

وی اشاره‌ای هم به سالهای دفاع مقدس داشت و افزود: در جریان هشت سال دفاع مقدس ۱۴ کشور برای صدام سرباز می‌فرستاد و کشورهای زیادی صدام را تجهیز کردند و اصلا قرار نبود ایران اسلامی بعد از جنگ تحمیلی باقی بماند و همه این قرارها را شهدا با مجاهدت های خود به هم زدند.  در ۲۰۰ سال گذشته به علت بی عرضگی والیان ۷۰ درصد خاک ایران به بیگانگان واگذارشده، اما در جریان سال های دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار نشد.

سپهر  ادامه داد: جنگ تمدن غربی و اسلامی یکی دیگر از نقشه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب چون راه به جایی نبرد، آنها را به سمت جنگ درون تمدنی سوق داد تا مسلمانان را به جان هم انداخته و از این طریق به اهدافشان برسند که این راهبرد هم راه به جایی نبرد. با تکیه بر دو مولفه اقتدار دفاعی و علمی می‌توان دیگر مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کرد، کما اینکه قدرت‌های بزرگ دنیا از جمله آمریکا به این موضوع اذعان دارند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

کنگره شهدای دانشجو استان کرمانشاه برگزار شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟