پایتخت کتاب ایران فردا معرفی می‌شود

آیین پایانی چهارمین دوره «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» و جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، فردا هشتم اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
پایتخت کتاب ایران فردا معرفی می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، در این مراسم که با حضور سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداران، دهیاران و مسئولان فرهنگی شهرها و روستاهای برگزیده و تقدیری برگزار می‌شود، از میان پنج شهر راه‌یافته به مرحله نهایی داوری پایتخت کتاب، یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی و از ۴ شهر دیگر با عنوان «شهر خلاق» تقدیر می‌شود. همچنین از میان ۲۰ روستایی که به مرحله نهایی داوری چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر کتاب راه یافته بودند، ۱۰ روستا به‌عنوان روستاهای برگزیده معرفی و از ۱۰ روستای دیگر تقدیر می‌شود.

در این مراسم همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی می‌کند و علی‌اصغر سیدآبادی؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و دبیر پایتخت کتاب، به ارائه گزارش عملکرد پایتخت کتاب و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب می‌پردازد.

دیگران چه می خوانند:

شهرهای و روستاهای برگزیده و تقدیری، علاوه‌بر دریافت جوایز، در اولویت حمایت و پشتیبانی کلیه نهادهای درگیر در برگزاری این دو رویداد، قرار خواهند گرفت.

در این برنامه همچنین گروه موسیقی با اجرای محمد معتمدی، خواننده موسیقی سنتی، به اجرای برنامه می‌پردازد.

مراسم پایانی این دو رویداد ترویج کتابخوانی، ساعت ۱۴ فردا هشتم اسفندماه، در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

پایتخت کتاب ایران فردا معرفی می‌شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟