بافق برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده می‌شود

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق از آمادگی این شهرستان کویری برای استقبال و میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داد.
بافق برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده می‌شود

«لیلا رنجبر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که شهرستان بافق به عنوان بخشی از استان یزد از تاریخچه و فرهنگی اصیل برخوردار است، از ظرفیت‌های بالای گردشگری این شهرستان کویری خر داد و گفت: این روزها شهرستان بافق خود را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و حضور گردشگران از سراسر ایران در شهرستان بافق جهت افزایش و جلب گردشگران داخلی و خارجی 9 نوروزگاه در شهرستان برای میزبانی از میهمانان نوروزی ایجاد خواهد شد.

دیگران چه می خوانند:

به گفته وی، علاوه بر این نوروزگاه‌ها، در کمپ‌های کویری، پارک‌های بزرگ آبشار و آهن‌شهر و باغ تیتو سفره‌های هفت‌سین گسترده و در این اماکن تفریحی متناسب با ایام نوروز مراسم‌هایی برگزار و از میهمانان نوروزی پذیرایی خواهد شد.

این مسئول ایجاد بازارچه در میدان خان بافق جهت خرید نوروزی عموم مردم و گردشگران را نیازمند حمایت مالی خواند و گفت: البته برای استقبال از سال جدید و میهمانان نوروزی برنامه‌های مرمت قلعه‌های صادق آباد و باقرآباد عملیاتی شده و تا پایان امسال مورد استحکام‌بخشی و مرمت قرار خواهند گرفت.

وی از اتمام مرمت باغ عمارت و کاروان‌سرای خان پنجم تا نیمه‌های اسفندماه جاری نیز خبر داد و عنوان کرد: مسیر گردشگری، فرهنگی و تاریخی میدان خان تا حوض باز نیز در حال جداره‌سازی، کف سازی، نورپردازی و مرمت است که این طرح نیز تا نیمه اسفندماه به آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رنجبر در پایان نیز اضافه کرد: طرح توسعه و مرمت محور اصلی بافق از محل امامزاده عبدالله تا میدان خان نیز تامین مصالح شده ولی عملیات اجرایی آن پس از اتمام تعطیلات عید آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

بافق برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده می‌شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟