پیگیری اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان قرآن/ تصویب بخشی از سند فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی

در جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی علاوه بر نهایی شدن تقویم جلسات شورا در سال آینده و بخشی از سند فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی، مقرر شد اعطای تسهیلات اداری و استخدامی به قاریان و مدرسان قرآن پیگیری شود.
پیگیری اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان قرآن/ تصویب بخشی از سند فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی

به گزارش ایسنا، چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز گذشته ۵ اسفندماه برگزار شد.

پیش از دستور این جلسه ارائه گزارش سازمان تبلیغات اسلامی درباره اجرای مصوبه آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بود. در مورد موضوع اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان نیز مطالبی مطرح شد، به طوری که پیشنهاد شد همانطور که حافظان از مزایای اداری و استخدامی بهره‌مند می‌شوند، قاریان و مدرسان قرآن کریم نیز مشمول این مزایا شوند که در نهایت مقرر شد این امر از دو مسیر شورای عالی و وزیر ارشاد پیگیری شود.

دیگران چه می خوانند:

ارائه گزارش درباره اجرای برنامه ستاد رهبری طرح ملی حفظ نیز از موضوعات جلسه روز گذشته بود که این گزارش توسط محمد انجم‌شعاع دبیر ستاد مطرح شد. پس از بررسی‌ها مقرر شد سامانه‌ای جامع برای طرح ملی حفظ رونمایی شود تا آمار و اطلاعات حافظان به صورت دسته‌بندی جمع‌آوری شوند.

یکی دیگر از موضوعات جلسه چهارم شورای توسعه، نهایی شدن تقویم جلسات شورای توسعه و مجمع مشورتی بود که مقرر شد سال آینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی ۶ جلسه و مجمع مشورتی شورای توسعه ۱۲ جلسه داشته باشد.

دستور اصلی جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بررسی برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی بود که این سند و برنامه جامع در جلسه چهل‌ودوم کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه تصویب و اوایل امسال به شورا ارجاع داده شده بود که بخشی از چشم‌انداز، اهداف و اصول برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی روز گذشته به تصویب رسید و قرار شد در جلسه بعدی شورا در پیش از دستور راهبردها و اقدامات ملی بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.

موضوع بعدی نیز پیشنهاد رئیس جامعه‌المصطفی(ص) درباره عضویت با حق رأی نماینده وی در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود که با تصمیم اعضا مقرر شد در صورت عدم حضور رئیس، یکی از معاونان مرتبط حق رأی در جلسه داشته باشد.

جلسه بعدی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در صورت عدم وجود جلسه فوق‌العاده، هفته اول اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

پیگیری اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان قرآن/ تصویب بخشی از سند فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟