فرهنگ و رسانه در رده آخر قرار دارند!

مدیر مسوول روزنامه «آفتاب یزد» با اشاره به لزوم ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران گفت: خبرنگاران باید دارای انجمن یا اتحادیه قوی باشند و افرادی که عضو این انجمن‌ها می‌شوند، خبرنگار واقعی باشند.
فرهنگ و رسانه در رده آخر قرار دارند!

منصور مظفری در گفت‌وگو با بخش رسانه ایسنا اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مشاغل در کشور ما از امنیت برخوردار نیستند و نگرانی آن‌ها برای امنیت شغلی خود قاعدتا در کار حرفه‌ای آن‌ها تاثیر می‌گذارد. نمی‌توان گفت خبرنگاری شغل است بلکه یک عشق است. نمی‌توانیم بگوییم فردی که به خبرنگاری عشق می‌ورزد، عشقش بدون مادیات باشد. در کنار بحث مادی عشق هم بسیار کمک می‌کند تا خبرنگار بتواند این حرفه را به صورت حرفه‌ای پیش ببرد.

او ادامه داد: اگر خبرنگار، آینده شغلی نداشته باشد، با توجه به عشقی که به حرفه خبرنگاری وجود دارد، لطمه‌ای که به حرفه او وارد می‌شود بیشتر از مشاغل دیگر خواهد بود.

دیگران چه می خوانند:

مدیر مسوول روزنامه «آفتاب یزد» به شرایط مدیران مسوول روزنامه‌ها اشاره کرد و گفت: از یک طرف می‌بینیم که کارفرمایان خبرنگاران که همان مدیران مسوول روزنامه‌ها هستند، شرایط مناسبی  ندارند. آن‌ها هم به آینده شغلی خود اطمینان بسیار ندارند که در حال تحویل یک محصول فرهنگی به جامعه هستند. می‌توان گفت همه این مسائل به ناتوانی دولت‌ها و برنامه نداشتن دولت‌ها درباره رسانه‌ها برمی‌گردد. کشورهای توسعه یافته به بحث فرهنگ اهمیت خاصی می‌دهند اما متاسفانه در کشور ما فرهنگ در رده آخر قراردارد.

او افزود: برای مثال اگر کسری بودجه‌ای وجود داشته باشد، اولین کار این است که از بودجه فرهنگ می‌زنند. اما در کشورهای پیشرفته ما می‌بینم که بودجه فرهنگ را حفظ می‌کنند و توجه می‌کنند که باید به فرهنگ ارزش خاصی بدهند.

مظفری تصریح کرد: اکنون بحث فرهنگ و رسانه در رده آخر است و اگر کارفرما تامین نباشد حتما در روند شغلی خبرنگاران تاثیر می‌گذارد؛ البته بنده معتقدم نباید این مساله بهانه‌ای شود یعنی اگر کارفرما در تنگنا قرار بگیرد باید امنیت شغلی خبرنگار را فراهم کند؛ بنابراین خبرنگار یک شخصیت مستقل خواهد بود نه یک شخصیت وابسته.

مدیر مسوول روزنامه «آفتاب یزد» با اشاره به راه‌حلی برای امنیت شغلی خبرنگاران خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید دارای انجمن یا اتحادیه بسیار قوی باشند و افرادی که عضو این انجمن‌ها می‌شوند، خبرنگار واقعی باشند. متاسفانه برخی از انجمن‌ها و صندوق‌هایی که تشکیل می‌شوند مورد سو استفاده قرار می‌گیرند به این معنی که افرادی که خبرنگار نیستند برای اینکه از این صندوق‌ها و انجمن‌ها بهره‌مند شوند وارد این انجمن‌ها می‌شوند؛ بنابراین انجمن‌ها پایه‌های سستی پیدا می‌کنند. ما باید انجمن‌های قوی داشته باشیم و دولت باید کمک کند تا اگر رسانه‌ای به هر شکلی تعطیل و دچار مشکل شد این خبرنگار بتواند برای حداقل سه سال از این راه امرار معاش کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

فرهنگ و رسانه در رده آخر قرار دارند!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟