پهلوان‌زاده: حال شطرنج ایران بسیار خوب است

رییس فدراسیون شطرنج گفت: حال شطرنج ایران بسیار خوب است و بازیکنان ایرانی مرتبا در حال پیشرفت هستند.
پهلوان‌زاده: حال شطرنج ایران بسیار خوب است

مهرداد پهلوان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی "جام کارون" در اهواز، اظهار کرد: جای خالی یک مسابقه بین‌المللی در خوزستان احساس می‌شد که به همت مسئولان و به ویژ آقای حیدری مدیرکل ورزش خوزستان و همچنین هیات شطرنج استان، این مسابقات به شکل بسیار خوبی برگزار شد.

وی بیان کرد: در جدول استادان این مسابقات، شاهد قدرت‌نمایی شطرنج‌بازان ایرانی بودیم و این‌ها نشانه غرش شطرنج ایران هستند. در طی سه سال گذشته ایران توانسته از رده ۵۱ جهان به رده سی‌ام برسد. دهم اسفندماه نیز لیست اول مارس اعلام می‌شود که به رده بیست و هشتم جهان خواهیم رسید.

رییس فدراسیون با بیان این‌که معتقدم شطرنج ایران در حال رشد بسیار سریع است، گفت: به نظر من هرچقدر بتوانیم مسابقات بین‌المللی را در ایران برگزار کنیم، شطرنج‌بازان ما می‌توانند در مقابله با بازیکنان خارجی ریتینگ کسب کنن. به زودی شاهد صعود ایران به رده دهم جهان خواهیم بود و ان‌شاءالله آن موقع کار خواهیم کرد تا به سمت قهرمانی جهان پیش برویم.

وی افزود: از نظر برگزاری مسابقات بین‌المللی رتبه سوم جهان را در اختیار داریم. حال شطرنج ایران بسیار خوب است و بازیکنان ایرانی مرتبا در حال پیشرفت هستند.

پهلوان‌زاده درباره شطرنج خوزستان نیز اظهارکرد: خوزستان دارای یک استادبزرگ و یک استاد بین‌الملللی شطرنج است و نفرات خوب در خوزستان کم نداریم. از این به بعد نیز شاهد برگزاری هر ساله مسابقات جام کارون خواهیم بود و مرتبا بازیکنان خوبی به شطرنج ایران افزوده می‌شوند.

وی در پایان میزبانی اهواز را از رویداد بین‌المللی "جام کارون" بسیار خوب دانست و گفت: تمام مهمانان داخلی و خارجی از وضعیت میزبانی ابراز رضایت داشتند.
 


انتهای پیام

دیگران چه می خوانند:
منبع : خبرگزاری ایسنا

پهلوان‌زاده: حال شطرنج ایران بسیار خوب است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟