ملی‌پوش دوچرخه‌سواری: داریم از آسیایی‌ها جا می‌مانیم

دارنده مدال نقره و برنز دوچرخه سواری آسیا گفت: ما برای بازی های آسیایی به حضور در مسابقات بین المللی و به روز کردن تجهیزات نیاز داریم چراکه کشورهای دیگر واقعا دارند کار می کنند.
ملی‌پوش دوچرخه‌سواری: داریم از آسیایی‌ها جا می‌مانیم

آروین گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسابقه‌های دوچرخه‌سواری جاده و پیست قهرمانی آسیا بیان کرد:‌ بعد از دو سال در مسابقه‌های جاده قهرمانی آسیا رکاب زدم و متوجه شدم تیم‌هایی که قبلا ضعیف بودند خودشان را به ما نزدیک کردند. البته چون با تیم پیشگامان در تورهای آسیایی شرکت کرده بودم حس کردم از قافله عقب نماندم اما این تفاوت را در مسابقات پیست و در بخش سرعت حس کردم. تیم‌های دیگر واقعا دارند کار می‌کنند از این رو ما احتیاج به منابع مالی زیادی داریم تا در خیلی از مسابقه‌ها از جمله کاپ‌های جهانی شرکت کنیم و امکاناتمان نیز باید به روز شود.

گودرزی در مورد تجهیزات و امکانات دوچرخه‌سواری ایران گفت: دوچرخه تایم تریل من در مسابقه‌های قهرمانی آسیا از برند خوبی بود اما به روز نبود. ا گر به روز بود رنگ مدالم بهتر می‌شد چون تجهیزات واقعا تاثیر دارد و باید برای بازی‌های آسیایی بهتر شود.

دیگران چه می خوانند:

دارنده مدال‌های نقره و برنز دوچرخه‌سواری آسیا در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان مدال‌آوری در ماده های چهار کیلومتر تعقیبی تیمی و اومنیوم بازی‌های آسیایی  وجود دارد، تصریح کرد: نباید بر روی مدال چهار کیلومتر تعقیبی تیمی حساب کرد. برای پیشرفت در این ماده  پیست چوبی، مربی برخوردار از علم روز و امکانات می‌خواهیم. کشورهای دیگر بر روی این ماده واقعا کار کرده‌اند و روز به روز رکوردهایی ثبت می‌کنند که در سطح جهان است. در مسابقه‌های قهرمانی آسیا هم تیم‌های اول و دوم رکوردهایی ثبت کردند که از رکوردهای کاپ جهانی هم بهتر بود.

او ادامه داد: مدال گرفتن در ماده اومنیوم بازی‌های آسیایی بسیار سخت است. البته به این شکل هم نیست که مدال گرفتن در آن امکان‌پذیر نباشد. اگر رکابزنی مثل رجبلو یا گنج‌خانلو در کاپ‌های جهانی شرکت کنند می‌توانند به رقبا نزدیک‌ شوند.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت نکردن در مسابقه‌های بین‌المللی و کاپ‌های جهانی خودش را در مسابقه‌های قهرمانی آسیا نشان داد، تاکید کرد: دقیقا، وقتی ورزشکاران در مسابقه‌های بین‌المللی شرکت نمی‌کنند نباید انتظار مدال هم داشته باشیم یا اینکه ورزشکار فقط با تکیه بر استعداد و کمک مربیان اول شود. شاید گاهی این اتفاق هم افتد اما بحث بازی‌های آسیایی فرق می‌کند. در همین مسابقه‌ها دیدیم که در ماده کایرین کسی که قهرمان جهان شده بود در قهرمانی آسیا سوم شد. این نشان می‌دهند باید بیشتر کار و هزینه شود.

او ادامه داد: در بخش پیست ما نیاز  به شرکت در کاپ‌های جهانی داریم و تجهیزات و دوچرخه‌ها باید به روز شود. چون در بحث تایم‌گیری صحبت روی ۲ دهم، ۳ دهم ثانیه است. در بخش جاده هم باید در بعضی مسابقه‌ها شرکت کنیم. اگر تیم پیشگامان امسال در بخش جاده شرکت نکند از مسابقه‌ها دور می‌شویم و لطمه می‌بینیم. در این صورت  یکی، دو ماه اردوی اروپایی آن هم با برنامه داشته باشیم، عالی است.

نایب قهرمان بازی های آسیایی۲۰۱۴ در مورد اینکه در ماده مدیسون با استفاده از نفرات قدیمی موفق به کسب مدال شدیم، تاکید کرد: مهدی سهرابی  و محمد رجبلو رکابزنان با تجربه ای هستند که نزدیک ۱۵ سال است برایشان هزینه شده  و در مسابقات مختلفی شرکت کرده اند. کار کردن بر روی رکابزنان جوان هم  هزینه زیادی دارد که شاید فدراسیون  و ورزش ایران در وضعیتی نباشد که این هزینه ها را بپردازند با این حال باید این کار حتما انجام گیرد و بر روی جوانان کار و هزینه شود چون داریم از آسیایی ها جا می مانیم.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که چقدر از عملکرد خود در قهرمانی آسیا راضی است، تصریح کرد:  عملکردم خدا را شکر خوب بود.  در تایم تریل انفرادی فکر می‌کردم بهتر نتیجه بگیرم اما خستگی مسابقه تایم تریل تیمی اذیت کرد. از طرفی امکانات من نسبت به نفرات اول و دوم ضعیف‌تر بود. در پیست هم با وجود اینکه انتظار زیادی از خودم نداشتم نقره گرفتم.

او در مورد اینکه به علت مسمومیت در ماده تعقیبی انفرادی نتوانست رکاب بزند، گفت: مدال گرفتن در این ماده هم واقعا سخت بود و من می‌خواستم که رکورد ایران را ارتقا دهم اما ساعت ۳-۴ صبح معده‌درد گرفتم و حالم واقعا بد شد. البته چند نفر از کشورهای خارجی هم حالشان بد شد. در این میان گفته شد شاید به دلیل ترس از تست دوپینگ ما گفته‌ایم حالمان بد شده و مسابقه ندادیم در حالی که در قهرمانی آسیا از تمام رکابزنان ایران (مردان و بانوان) تست دوپینگ گرفته شد.

رکابزن ملی‌پوش ایران با گلایه از مسئولان استان لرستان گفت: وقتی از قهرمانی آسیا برگشتم فقط مسئولان شهر بروجرد  شهردار، فرماندار، اعضای شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان بروجرد به استقبالم آمدند و از مسئولان استان خبری نبود. از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ آقای عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان نه از من تجلیل کرده و نه به استقبال آمده است. حتی بعد از بازی‌ها وعده و وعید داد اما کوچکترین کاری انجام نداد. فکر می‌کنم واقعا ضعیف عمل کرده است. 

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری: داریم از آسیایی‌ها جا می‌مانیم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟