مربی تیم‌ملی تپانچه: قرار است فشنگ ایرانی تهیه شود/امیدوارم در دانشجویان جهان نتیجه خوبی بگیریم

مربی تیم ملی تپانچه می‌گوید که قرار است برای تمرین‌های باقی مانده تا مسابقه‌های دانشجویان جهان فشنگ ایرانی تامین شود.
مربی تیم‌ملی تپانچه: قرار است فشنگ ایرانی تهیه شود/امیدوارم در دانشجویان جهان نتیجه خوبی بگیریم

امیرحسین صولت در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام تیم ملی تپانچه به مسابقه‌های تیراندازی دانشجویان جهان اظهار کرد: تیم ملی تپانچه در سه مرحله اردو را آغاز کرد، ریزش‌ها انجام شد و اکنون در اردوی آخر به سر می‌بریم. نفرات برگزیده در این مرحله از اردو تمرین می‌کنند. برای مسابقه‌های دانشجویی مالزی ۸ نفر در تپانچه اعزام خواهیم داشت. در حال حاضر ۸ نفر اعزامی مشخص هستند. البته اعزام این نفرات بستگی به این دارد که بودجه کامل برای این منظور اختصاص داده شود. البته وزارت علوم تلاش می‌کند که این بودجه تامین شود و هر هشت نفر به این مسابقه‌ها اعزام شوند، در غیر این صورت ۶ نفر راهی مالزی خواهند شد.

مربی تیم ملی تپانچه در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات فشنگ و تپانچه برای تمرینات وجود دارد یا خیر گفت: در خصوص ساچمه که مشکلی نداشته و نداریم. تاکنون بدون مشکل تمرین کرده‌ایم و حتی توانستیم تعدادی از سلاح‌های تیراندازان را نیز تست کنیم. دراردوی قبلی تعدادی فشنگ خارجی به ما رساندند و اکنون در تلاشند تا برای تمریناتی که طی دو سه هفته مانده تا مسابقه‌های دانشجویان جهان داریم فشنگ ایرانی تهیه شود و به دست ما برسد تا تمرین‌ها مستمر شود. البته خدا را شکر ما در اردو، انتخابی رشته خفیف را نیز داشتیم و نفر چهارم اعزامی به مسابقه‌های دانشجویان جهان نیز از همین رشته خفیف است.

دیگران چه می خوانند:

 صولت در ادامه در مورد شرایط مسابقه‌های دانشجویان جهان در مالزی گفت: طبق اطلاعاتی که به ما داده شده در این مسابقه‌ها از سیبل‌کش استفاده می‌شود و دستگاه‌ها الکترونیکی نیست. در حال حاضر هم تیراندازان با سیبل‌کش تمرین می‌کنند تا در مالزی دچار دوگانگی نشوند. ما باید در بخش بادی و خفیف بچه‌ها را از این جهت آماده کنیم. البته مسئولان برگزاری مسابقه‌ها در تلاش هستند تا زمان آغاز رقابت ها دستگاه پرتابل الکترونیکی را نصب کنند.

مربی تیم ملی تپانچه سطح مسابقه‌های تیراندازی دانشجویان جهان را بالا دانست و گفت: با وجود اینکه در این دوره از رقابت ها محدودیت سنی قائل شده‌اند و سن ورزشکاران را از ۲۸ به ۲۵ سال کاهش داده‌اند اما رقبای خوبی در سطح دنیا از کشورهای مختلف وجود دارد. رقبای اصلی ما آسیایی‌ها هستند اما از قاره‌هایی مثل آمریکا و اروپا نیز رقبای خوبی خواهیم داشت. رقابت های مالزی کوچک نیست و شرایط بچه‌ها هم خوب است و ما هم تلاش می‌کنیم تا شرایط را مساعد نگه داریم و نتیجه خوبی حاصل شود. دو ملی پوش ما در مسابقه‌های جوانان جهان سال گذشته به فینال راه یافتند و علی محمدی هم در فینال در رده پنجم قرار گرفت.

او در پایان در مورد نفرات اعزامی گفت: سجاد پورحسینی، مهدی تندری، مرتضی علی محمدی، محمدرضا محمودی، هانیه رستمیان، آرتمیس جعفری، سید شیرین مرتضوی، فاطمه قدرت آبادی و درسا عرب شاهی نفرات اعزامی به این مسابقه‌ها هستند. البته از میان قدرت‌آبادی و عرب شاهی یک نفر انتخاب خواهد  شد. درسا عرب شاهی شرایط برابری با سایر بچه‌ها دارد و باید تا چند روز آینده به این نتیجه برسیم که کدام یک از این دو اعزام شوند.

به گزارش ایسنا، اردوی تیم  ملی تپانچه برای حضور موفق در رقابت‌های دانشجویان جهان مالزی و مسابقه‌های آسیایی از ۲۹ بهمن تا ۲۱ اسفندماه برگزار خواهد شد. محمد احمدی، مهدی تندری، کیانوش مختاری، عرفان صلواتی، سارا میرابی، سیده شیرین مرتضوی ،آمیتیس جعفری، درسا عرب شاهی، امیر جوهری خو، مرتضی علیمحمدی، ابراهیم برخورداری، الهام هریجانی، فاطمه قدرت آبادی، لعیا محمدی، علی دریا تبار، هانیه رستمیان، سجاد پور حسینی، زینب طوماری، گلنوش سبقت الهی، جواد فروغی، وحید گل خندان، مینا قربانی نفراتی هستند که تحت نظر مربیان خود سکینه خدابنده لو، امیرحسین صولت، مصطفی احمدی تمرینات خود را در محل فدراسیون تیراندازی دنبال می کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

مربی تیم‌ملی تپانچه: قرار است فشنگ ایرانی تهیه شود/امیدوارم در دانشجویان جهان نتیجه خوبی بگیریم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟