دهخدا: برای زدن حکم مرعشیان منتظر استعلام از وزارت ورزش هستیم

رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی درباره وضعیت حسین مرعشیان به عنوان رییس هیات ورزش‌های دانشگاهی استان خوزستان گفت: پس از دریافت استعلام از وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم مبنی بر اینکه رییس هیات بودن شغل محسوب می‌شود یا خیر؟ تکلیف مرعشیان مشخص خواهد شد.
دهخدا: برای زدن حکم مرعشیان منتظر استعلام از وزارت ورزش هستیم

محمدرضا دهخدا در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که طبق قانون یک نفر نمی‌تواند به طور همزمان ریاست دو هیات ورزشی را در یک استان برعهده بگیرد و این مساله خلاف قانون و مقررات است، نظر شما در این باره چیست؟ افزود: من دقیقا نمی‌دانم رییس هیات بودن شغل محسوب می‌شود یا خیر؟ فردی که ریاست هیاتی را در استانی برعهده می‌گیرد چون حقوقی دریافت نمی‌کند و به صورت افتخاری این مسوولیت را می‌پذیرد به نظر می‌رسد مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. البته من در جریان این قضیه نیستم که رییس هیات بودن شغل محسوب می‌شود یا خیر؟ بنابراین اجازه دهید ابتدا از وزارت ورزش و جوانان و همچنین وزارت علوم استعلام بگیرم و سپس اعلام کنم که آیا حسین مرعشیان می‌تواند به طور همزمان رییس دو هیات در یک استان باشد یا خیر؟

وی پیرامون این پرسش که این طور عنوان شده چون فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم است نه وزارت ورزش و جوانان مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: چون تمام کارهای ما از طریق وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود و مجوز اعزام‌ها از سوی این وزارتخانه است به طور قطع فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است. هرچند این فدراسیون زیر نظر وزارت علوم نیز هست، اما من معتقدم چون کارهای این فدراسیون از طریق وزارت ورزش انجام می‌شود در نتیجه ما خود را زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان می‌دانیم و برای زدن حکم حسین مرعشیان به عنوان رییس هیات ورزش‌های دانشگاهی باید هم از بخش حقوقی وزارت ورزش و هم از وزارت علوم استعلام دریافت کنیم و سپس حکم وی را به عنوان رییس هیات ورزش‌های دانشگاهی استان خوزستان ابلاغ کنیم.

دیگران چه می خوانند:

دهخدا در پایان خاطرنشان کرد: امروز طی نامه رسمی به وزارت ورزش و جوانان در خصوص وضعیت حسین مرعشیان استعلام خواهیم گرفت تا ببینیم اگر رییس هیات بودن شغل محسوب نمی‌شود حکم وی را با توجه به این که در حال حاضر رییس هیات کشتی استان خوزستان نیز هست، به عنوان رییس هیات فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی بزنیم. در غیر این صورت اگر خلاف قانون و مقررات باشد، مسئولیت رییس هیات فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی از مرعشیان گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دهخدا: برای زدن حکم مرعشیان منتظر استعلام از وزارت ورزش هستیم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟