صانعی: نمی‌توانیم با "عزیزم، قربانت شوم" بازیکن را نگه داریم!

مدیرفنی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به فشار سنگین روی ملی‌پوشان گفت: این بازیکنان به خاطر بی‌توجه زودتر از موعد خداحافظی می‌کنند.
صانعی: نمی‌توانیم با "عزیزم، قربانت شوم" بازیکن را نگه داریم!

علی صانعی، مدیرفنی تیم ملی فوتسال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خداحافظی فرهاد توکلی و ناراحتی مهدی جاوید و احتمال خداحافظی‌اش گفت: با فرهاد صحبت می‌کنیم تا منصرف شود. مثل فرهاد در فوتسال نداریم و اگر برود، حداقل ۶ تا ۷ سال طول می‌کشد جایگزینش پیدا شود. مهدی جاوید هم دلخوری‌هایی دارد که باید با او صحبت کنیم. اگر پنج بازیکن راس خوب در دنیا باشد، مهدی جاوید یکی از آن‌هاست. اگر سه عقب‌گیر خوب در دنیا باشد، فرهاد توکلی یکی از آن‌هاست. به هر حال ما هم بازیکن بودیم و می‌دانیم وقتی بازیکنی زحمت می‌کشد و زحمت‌هایش جبران نمی‌شود، دچار خستگی شده و به فکر خداحافظی می‌افتد. این بازیکنان انصافا زحمت زیادی می‌کشند و اگر امسال خداحافظی نکنند، شاید سال دیگر این تصمیم را بگیرند. ما از نزدیک با آن‌ها زندگی می‌کنیم و می‌دانیم چه فشاری روی آن‌هاست. اما فقط ما نمی‌توانیم با گفتن "عزیزم، قربانت شوم" زحمات‌شان را جبران کنیم. به هر حال بازیکنان هم زندگی شخصی و خانواده دارند. قرار نیست یک آدم این همه فشار را متحمل شود توجهی به آن نکنند.

مربی تیم ملی هم‌چنین درباره این که گفته می‌شود جاوید به خاطر انتخاب نشدنش به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا ناراحت است، به ایسنا گفت: انتخاب برترین بازیکن دست ما نیست. اگر انتخاب‌ها اشتباه بوده، دست کمیته فنی مسابقات است. اما اگر انتخاب مورددار بوده، پس تمام انتخاب‌ها از سال ۱۹۹۹ مشکل داشته است. اما واقعا این‌طور نیست که می‌گویند. بهترین بازیکن، معیارهایی دارد که کمیته TSG درباره‌اش نظر می‌دهد. در همه ادوار نیز مربیان سایر تیم‌ها به انتخاب‌ها اعتراض داشتند اما نظر کادرفنی تاثیری ندارد. این که گفته می‌شود یک دلال ایرانی مسوول کمیته TSG بوده نیز صحت ندارد. آقای اسکات از استرالیا مدیر TSG بود و آن فرد ایرانی‌ هم در این کمیته عضویت داشت اما مدیر نبود.

دیگران چه می خوانند:

تیم ملی المپیک فوتسال ایران قرار است مهرماه سال آینده در المپیک جوانان در آرژانتین به میدان برود. در همین راستا شاگردان علی صانعی سه‌شنبه و چهارشنبه در دو دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ملی المپیک اوکراین خواهند رفت.

علی صانعی که سرمربی‌گیری تیم ملی المپیک فوتسال ایران را به عهده دارد در مورد این دو بازی گفت: اوکراین تیم خوبی دارد و ما سال پیش هم با تیم زیر بیست سال این کشور بازی کردیم. امسال به ما گفته‌اند با تیم زیر هجده سال به ایران می‌آیند اما اگر با زیر بیست سال هم بیایند، مشکلی نداریم چون هر چه حریفان ما قوی‌تر باشند، در محک زدن بازیکنان‌مان می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

او هم‌چنین در تشریح برنامه‌های تیم ملی المپیک ایران گفت: اردوهای ما از مرداد شروع شده و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد؛ مرحله بعدی را هم از ۲۵ فروردین شروع می‌کنیم. برای سه ماه بهار نیز برنامه اساسی داریم و می‌خواهیم هر هفته بازی دوستانه داخلی یا خارجی داشته باشیم. ما باید سه ماه قبل از اولین بازی‌مان در المپیک، ترکیب نهایی تیم ملی را کمیته ملی المپیک اعلام کنیم. بنابراین بیست نفر نهایی را در تیرماه مشخص خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی المپیک با اشاره به تصمیم عجیب مسوولان برگزاری المپیک جوانان افزود: تعداد بازیکنان و کادرفنی مجاز برای حضور در مسابقات را پایین اعلام کرده‌اند. به همین دلیل تمام تیم‌ها معترضند چون کارمان واقعا سخت می‌شود. مطمئنم با این تعداد بازیکن که اعلام کرده‌اند اصلا بازی‌ها به اتمام نمی‌رسد چون فشار مسابقات بالاست و با توجه به انجام پنج بازی در مرحله گروهی، قطعا تیم‌ها مصدوم و محروم زیادی خواهند داشت.

تیم ملی فوتسال زیر بیست سال ایران اوایل خرداد سال جاری در اولین دوره مسابقات جام‌ملت‌های آسیا به مقام قهرمانی رسید و جواز حضور در المپیک جوانان را کسب کرد. با این وجود هنوز پاداش ملی‌پوشان زیر بیست سال پرداخت نشده است. صانعی در این باره نیز گفت: فدراسیون فوتبال به ما گفته به خاطر کمبود بودجه، با تاخیر این پاداش‌ها را می‌دهند. پاداش قهرمانی تیم ملی بزرگسالان هم گفته شده تا قبل از نوروز پرداخت می‌شود. پاداش بازیکنان زیر بیست سال را نیز احتمالا همان موقع بدهند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

صانعی: نمی‌توانیم با "عزیزم، قربانت شوم" بازیکن را نگه داریم!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟