سلطانی‌فر: ورزش خوزستان راب ه دوران طلایی‌اش برمی‌گردانیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: از سال آینده برنامه‌های مختلفی در راستای اشتغال‌زایی جوانان خواهیم داشت.
سلطانی‌فر: ورزش خوزستان راب ه دوران طلایی‌اش برمی‌گردانیم

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر پس از برگزاری دومین نشست مشترک با رییسان فدراسیون‌های ورزشی که روز پنج‌شنبه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوزستان در رشته‌های مختلف همچون کشتی، والیبال و بسکتبال ظرفیت‌های بسیاری دارد، ضمن این که در همین رشته‌ها بازیکنانی را در تیم‌های ملی دارد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نگاه دولت با تاکیدات دکتر روحانی، این است که مسائل و مشکلات خوزستان از سوی دستگاه‌های مختلف هر چه سریع‌تر حل شود و تقریبا هفته‌ای نیست که در جلسات هیات دولت، مباحث مربوط به این استان در عرصه‌های مختلف مطرح نشود.

او بیان کرد: در زمینه ورزش، امروز یک اتفاق بزرگ را رقم زدیم و شاهد حضور ۵۰ رییس فدراسیون در این استان بودیم تا در تمام رشته‌ها بررسی مناسب و همه جانبه‌ای صورت بگیرد و به توسعه این رشته‌ها نیز کمک شود و بتوانیم در راستای رشد و توسعه اماکن ورزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز اقدام کنیم.

سلطانی‌فر با بیان این که خوشبختانه از ردیف‌های مختلف قانون بودجه به ویژه از محل درآمدهای مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده، کمک‌های خوبی به این استان می‌شود، ادامه داد: تخصیص‌های خوزستان جزو بالاترین استان‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم با اقداماتی که طی سه سال آینده در راستای تکمیل پروژهای نیمه‌تمام، برگزاری رویدادهای ورزشی و استفاده از ظرفیت فدراسیون‌ها برای توسعه رشته‌های مختلف انجام می‌دهیم، در آینده خبرهای خوبی از استان خوزستان خواهیم شنید.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: در تمام کشور از جمله خوزستان هم‌چنان که در بخش ورزش برنامه‌های همه جانبه و کاملی را اجرا می‌کنیم، در بخش جوانان نیز از جمله گسترش و توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه‌های جوانان، راه‌اندازی خانه‌های جوانان و هم‌چنین گسترش اعطای وام قرض‌الحسنه به جوانان، گسترش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج جوانان را در دستور کار داریم.

او خاطرنشان کرد: از سال آینده نیز در راستای اشتغال‌زایی جوانان برنامه‌های مختلفی خواهیم داشت و در این زمینه جلسه مفصلی با رییسان سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان خوزستان و وزارت ورزش و جوانان داشته‌ایم.


به گزارش ایسنا، سلطانی‌فر در دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، نیز اظهار کرد: ما روالی را در کل کشور داریم و فکر می‌کنیم که مدیران باید با حضور در استان‌ها از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شوند و به این که بتوانیم از ظرفیت‌های ورزشی مناطق استفاده کنیم، کمک کنند و کاری برای جوانان انجام داده و موجبات رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: امروز به اتفاق نزدیک به ۵۰ رییس فدراسیون به اهواز سفر کردیم و جلسه‌ای با حضور مسوولان استان و رییسان هیات‌های استانی داشتیم و درباره مسائل مختلف ورزش استان بحث و تأکید شد که روی چند محور کار ویژه انجام دهیم. ما خودمان را از جهات مختلف مدیون این استان و مردم آن می‌دانیم.

وزیر ورزش ادامه داد: خوزستان از جهات مختلف به ویژه مسائل ورزشی استعدادهای بسیار زیادی دارد و قبل از انقلاب استخوان‌بندی اصلی بسیاری از تیم‌های ورزشی از ورزشکاران خوزستانی بود این ورزشکاران در افتخارآفرینی‌ها و غرورآفرینی‌ها نقش جدی داشتند و کارنامه آن‌ها در جنگ نیز روشن بود. به همین دلیل لازم است که ما بیش‌تر به ورزش خوزستان برسیم.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در بخش ورزش تصمیم داریم با توجه به مباحثی که امروز انجام شد، تلاش ویژه‌ای جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری که وجود دارد، داشته باشیم. خیلی از این پروژه‌ها ۱۰ تا ۲۰ سال است که تکلیف‌شان مشخص نیست و تلاش می‌کنیم که در دو سه سال آینده، تمام این پروژه‌ها به اتمام برسند.
او خاطرنشان کرد: هم‌چنین به برگزاری رویدادهای بین‌المللی ورزشی و آوردن تیم‌های خارجی به این استان که موجبات رشد ورزش خوزستان را در بردارد و کمک می‌کند تا مردم این استان به ویژه جوانان دچار شادی و شعف باشند، توجه داریم.
وزیر ورزش ادامه داد: هر پیروزی ورزشی که به ویژه در میادین بین‌المللی به وجود می‌آید، موجب تحکیم وحدت ملی می‌شود و غرور مردم و خوشحالی آن‌ها را در بر دارد. ان‌شاءالله بتوانیم با برگزاری دوره‌های مختلف و سرمایه‌گذاری روی بحث‌های آموزشی از همه جهت بتوانیم کمک کنیم تا ورزش خوزستان به روزهای طلایی‌اش برگردد. اگرچه اکنون نیز قهرمانان خوبی در رشته‌های مختلف داریم که می‌توان به فوتبال، کشتی فرنگی و والیبال اشاره کرد. استعدادهای زیادی در ورزش خوزستان وجود دارد و باید کمک کنیم تا مسائل جوانان آن نیز حل و فصل شود.

دیگران چه می خوانند:

هم‌چنین سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از ورزشگاه ۳۰ هزار نفری فولاد، اظهار کرد: در کنار کارهایی که در ۳۹ سال اخیر انجام شده، می‌توان به استادیوم ۷۵ هزار نفری نقش جهان اصفهان، ۵۰ هزار نفری پارس شیراز، ۵۰ هزار نفری غدیر اهواز، ۷۰ هزار نفری یادگار امام تبریز و دو استادیوم در مشهد اشاره کرد، این ورزشگاه نیز بسیار شیک و زیبا ساخته شده است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر میزبانی جام ملت‌های آسیا را بگیریم، مسابقات یک گروه را می‌توانیم در این استادیوم یا ورزشگاه غدیر برگزار کنیم.
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

سلطانی‌فر: ورزش خوزستان راب ه دوران طلایی‌اش برمی‌گردانیم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟