کمبود فشنگ مهم‌ترین رقیب تیراندازان ایران برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان

مربی تیم ملی تفنگ می‌گوید که مشکل اصلی کمبود فشنگ برای تیراندازان برای آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان است.
کمبود فشنگ مهم‌ترین رقیب تیراندازان ایران برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان

ابراهیم اینانلو در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شرایط اردوهای تیم ملی تفنگ اظهار کرد: اردوهای تیم ملی مدتی است که در جریان است و همزمان با هم در حال پیگیری است. تقریبا در این مرحله از اردو تعداد ورزشکاران زیاد است. اردویی ۷ روزه برای نوجوانان داشتیم که به جز برای امیر سیاوش و آرمینا صادقیان این اردو برای نوجوانان به پایان رسید. ملی‌پوشانی هم که قرار است به مسابقه‌های تیراندازی دانشجویان مالزی اعزام شوند همزمان در اردو بودند. علاوه بر این دو اردو، بهترین‌ تیراندازان در رده بزرگسالان نیز که برای مسابقه‌های پیش رو از جمله جاکارتا و قهرمانی جهان حاضر خواهند شد نیز در اردو حاضر هستند. در حال حاضر تقریبا ۱۷ ورزشکار در رشته تفنگ در اردو به سر می‌برند.

مربی تیم ملی تفنگ در مورد زمان اعزام تیم به رقابت‌های تیراندازی دانشجویان گفت: این اعزام از سوی وزارت علوم صورت می‌گیرد. به طور دقیق زمان اعزام را نمی‌دانم. احتمالا ۲۱ یا ۲۲ اسفندماه برای این رقابت‌ها به مالزی خواهیم رفت. از ابتدا قرار بود برای این رقابت‌ها ۸ نفر در رشته تفنگ اعزام شوند ولی گویا وزارت علوم نتوانسته است اسپانسر جذب کند و صحبت‌هایی شده که تعداد به ۶ نفر کاهش یابد.

دیگران چه می خوانند:

او در مورد اسامی ملی‌پوشان برای این رقابت‌ها گفت: من برای اعزام روی ۸ نفر حساب می‌کنم و امید دارم که همان ۸ نفر اعزام شوند. پیش‌بینی‌هایی کرده‌ام که اگر نشود تیم را با ۶ نفر ببندیم. در حال حاضر فاطمه کرم‌زاده، مریم شفیعی‌پور، مهدیه عباسی‌فر، نجمه خدمتی، مهیار صداقت، محمدحسین کریمی، امیرحسین گلپسند و هادی قره باغی نفرات اعزامی ما در رشته تفنگ برای مسابقه‌های دانشجویان مالزی هستند.

اینانلو در مورد غیبت الهه احمدی در اردوی تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: او خیلی وقت است که در اردو نیست. با او صحبت کردم و به این سبب که در این سال‌ها خیلی از فرزندش دور بوده است و به خانه و زندگی خود نرسیده، قرار شد تمرین‌هایش را در رشته بادی در باشگاه خودش داشته باشد. ولی زمانی که اردوی خفیف شروع شد به تیم ملی اضافه شود.

مربی تیم ملی تفنگ به کمبود فشنگ در تمرین‌ها اشاره کرد و گفت: کمبود فشنگ و ساچمه وجود دارد. البته مشکل ساچمه مقداری کمتر است اما مشکل فشنگ از قبل‌ها وجود داشته و چیز عجیبی نیست. گمان می‌کنم قرار است اقداماتی انجام شود اما مشکل اصلی نه تنها برای فدراسیون ما بلکه برای همه رشته‌ها، مشکل مالی است. اگر این مشکل برطرف شود می‌توانیم مقداری امیدوار شویم. اکنون بسیاری از کشورها نسبت به سال‌های قبل تمایل دارند که به ما فشنگ بفروشند اما این امکان قبلا وجود نداشت.

او در پاسخ به این سوال که مشکل برای تهیه فشنگ تنها مالی است یا خیر گفت: نمی‌توان گفت پول نیست، اما پول و تمایلی که در مورد آن گفتم زمان‌بر است. شرایط از قبل بهتر شده است اما تا فشنگ دست ما برسد یک پروسه چند ماهه در پیش خواهیم داشت.

اینانلو در پاسخ به این سوال که چطور اردوهای تیم ملی بدون فشنگ انجام می‌شود پاسخ داد: نمی‌گویم اصلا فشنگ نداریم. در سفر قبلی که با تیم ملی جوانان و نوجوانان به هانوفر و مونیخ داشتیم مقداری فشنگ آوردیم. در حال حاضر برای تمرین‌ها قبل از مسابقه‌های مالزی کمی فشنگ داریم، اما مشکل اصلی ما برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان است. رقابت‌های قهرمانی جهان بلافاصله بعد از جاکارتا است و در این مسابقه‌ها اولین سهمیه‌های المپیک توزیع می‌شود. از اکنون باید به فکر آن زمان باشیم.

مربی تیم ملی تفنگ در پایان گفت: تعدادی از مدال‌ها و سهمیه‌های ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک در رشته خفیف بوده است. تا قبل از این‌ها ما مشکلات را با اردوهای هانوفر حل می‌کردیم ولی حالا امیدوارم که کار به هانوفر نکشد و بتوانیم فشنگ به ایران بیاوریم. در این صورت تعداد بیشتری از ورزشکاران در رشته خفیف کار می‌کنند. سال‌ها قهرمانی کشور هم در رشته خفیف نداشتیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، اردوهای آمادگی تیم ملی تیراندازی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به منظور حضور موفق در رقابت های دانشجویان جهان مالزی و مسابقات آسیایی جاکارتا برگزار می شود که این اردوها در بخش تفنگ از ۳۰ بهمن تا ۱۱ اسفندماه پیگیری خواهد شد.  الهه احمدی، امیر محمد نکونام، مریم شفیعی پور، مهیار صداقت، حسین باقری، پوریا نوروزیان، آرمینا صادقیان و محمد حسین کریمی، امیر سیاوش ذوالفقاریان، زهرا هاشمی، نرجس امام قلی نژاد، مه لقا جام بزرگ، فاطمه کرم زاده، نجمه خدمتی، مهدیه عباسی فر، هادی قره باغی، امیر حسین گل پسند اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مرحله از اردوها هستند.

ابراهیم اینانلو، زائر رضایی و مریم طالبی کادر فنی این تیم را تشکیل می دهند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

کمبود فشنگ مهم‌ترین رقیب تیراندازان ایران برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟