صعود بورس‌های آسیایی پس از رونمایی از یک تلفن همراه

بازارهای آسیایی در معاملات دوشنبه موفق شدند مانند بورس وال استریت شاهد افزایش در شاخص‌های خود باشند.
صعود بورس‌های آسیایی پس از رونمایی از یک تلفن همراه

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان بی سی، شاخص "نیک کی ۲۲۵" ژاپن به رهبری نماد گروه‌های تکنولوژی، مالی و خودروسازی، با ۲۴۴.۱۱ واحد افزایش (معادل ۱.۱۲ درصد) به ۲۲۱۵۱.۲۴ واحد رسید. از طرف دیگر رونمایی از گوشی‌های جدید سری " گلکسی" و افزایش ارزش نماد شرکت "سامسونگ" باعث شد که ریزش سهام تا حدودی جبران شود؛ همچنین شاخص "کسپی" کره جنوبی نسبتا بدون تغییر باقی ماند و ۰.۰۴ درصد افزایش یافت.

اما در استرالیا، شاخص " اس اند پی / اس ایکس ۲۰۰" توانست ۰.۵۷ درصد افزایش یابد و به سطح بالای ۶۰۰۰ واحدی بازگردد که در این میان افزایش نمادهای مالی و نفتی، نقش به سزایی در این افزایش ایفا کردند. در هنگ کنگ، شاخص "هانگ سنگ" افزایش محسوس‌تری یافت و تا بعد از ظهر به وقت محلی ۰.۶۱ درصد بالاتر رفت. در خود چین نیز شاخص "شانگهای کامپوزیت" جهشی ۰.۷۲ درصدی و " شنژن کامپوزیت" جهشی ۱.۷ درصدی داشتند.

دیگران چه می خوانند:

روند صعودی بورس‌های آسیایی در نخستین روز معاملات هفته پس از افزایش شاخص‌های بورس وال استریت در جمعه گذشته صورت می‌گیرد که طی آن شاخص " اس اند پی ۵۰۰" به میزان ۱.۶ درصد و شاخص " داو جونز اینداستریال اوریج" ۱.۳۹ درصد افزایش یافتند تا بدین ترتیب بازدهی هفتگی این دو شاخص به ترتیب به ۰.۴ درصد و ۰.۶ درصد برسد.

در بازار ارز، شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر شش ارز مهم دیگر اندازه می‌گیرد به ۸۹.۷۶۷ کاهش یافت، هر دلار به ۱۰۶.۶۱ ین رسید. تحرکات اخیر در ارزش دلار پس از آن رخ داد که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا از بالاترین سطوح ثبت شده چهار سال اخیر عقب نشست و به ۲.۸۶۶ درصد رسید.

در بازار کالا هم بهای نفت پس از رسیدن به بالاترین سطوح دو هفته اخیر در معاملات هفته قبل، اندکی افزایش یافت و نفت خام آمریکا در معاملات آتی با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۶۳.۷۹ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام برنت  نیز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۶۷.۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

صعود بورس‌های آسیایی پس از رونمایی از یک تلفن همراه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟