مگر آمریکا می‌تواند برجام را پاره کند، مگر ملت ما می‌گذارد

رئیس‌جمهور گفت:‌ مگر ما می‌گذاریم آمریکا برجام را پاره کند، مگر ملت ما می‌گذارد.
مگر آمریکا می‌تواند برجام را پاره کند، مگر ملت ما می‌گذارد
دیگران چه می خوانند:
حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که برای چهارمین بار خداوند به من توفیق داد تا در روز 16 آذر روز دانشجو، روز دانشگاه و روز حرکت عظیم ضد استبدادی و ضد استعماری که از همین دانشگاه توسط عزیز‌ترین دانشجویان از جمله شهید رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا که توانستند پرچم ایستادگی و مقاومت را در دانشگاه تهران به اهتزاز درآورند، حضور یابند.

وی افزود: البته این پرچم تعلق به همه جوانان، دانشجویان و به همه عزیزانی داشته و داردکه حاضرند خود را فدای کشور، استقلال و آزادی کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: درود و سلام بر آن پیر روشن‌زمین و هادی ما امام عزیز و بزرگوار ما، درود و سلام بر مردم ، آیت‌الله طالقانی و شهید عزیزمان شهید بهشتی، مرحوم مهندس بازرگان، دکتر علی شریعتی و همه بزرگانی چون شهید باهنر، مفتح و‌‌آنانی که از همین دانشگاه‌ها به جبهه مبارزه در برابر متجاوزین شتافتند.

روحانی در ادامه گفت: همچنین درود و سلام بر همه عزیزان ما شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها، شهید زین‌الدین‌ها، شهید ستاری‌ها، شهید باقری‌ها و شهید صیاد شیرازی‌ها و همه شهیدانی که از دانشگاه‌ و دانشگاه تهران در جبهه‌های مبارزه ایستادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درود و سلام من بر همه ملت ایران از مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و همه دانشگاهیان‌، دانشجویان و اساتیدی که در سه و نیم سال گذشته از دولت حمایت کردند. آنچه دستاورد ما بوده جایی بوده است که همه با هم بودیم و دست به دست هم دادیم. اجماع همواره کارساز بوده و گره‌ها را از پیش روی ما باز کرده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان دانشجویان در مراسم امروز روز دانشجو گفت: همه سخنان امروز که طیف‌های مختلف دانشجویی با لحن‌های مختلف بیان کردند و من استفاده کردم، همه آنها زیبا بود. از دانشگاه نیز همین توقع وجود دارد. زیبایی دانشگاه به زبان باز و گویا و زبان نقاد است.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هم یک روزی دانشجوی همین دانشگاه بودیم. آن روزها معمولا حرکت انقلابی از دانشکده فنی دانشگاه تهران شروع می‌شد و بعد دانشکده حقوق بود که ما صف دوم بودیم و بعد بقیه دانشکده‌ها این مسیر را ادامه می‌دادند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: روزی که سراسر دانشگاه به شعار علیه استبداد و استعمار همراه می‌شد چقدر زیبا و باعظمت بود. دانشگاه همانند حوزه‌های علمیه پیشران و پیشتاز بوده است. هم فیضیه هم دانشگاه و هم همه مردم حق بزرگی به گردن ما دارند.

روحانی با تاکید براینکه انقلاب ما به سادگی به دست نیامده است، گفت: بنده به یاد ندارم که هیچ کسی و انقلابی بزرگی که از سال 41 در کنار هم ایستادند و پشت سر امام مبارزه کردند و انقلاب به پیروزی رساندند و استقرار بخشیدند و در برابر تجاوز دشمنان ایستادند و در برابر تحریم مقاومت کردند، من انقلابی پشیمان را نمی‌شناسم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: رئیس‌جمهور انتخاب شده آمریکا شاید کارهای زیادی انجام دهد اما آمریکا نمی‌تواند تأ‌ثیرگذار بر رفتار ما باشد.

روحانی ادامه داد:‌ مگر ما می‌گذاریم که آمریکا برجام را پاره کند، مگر ملت ما می‌گذارد.

رئیس‌جمهور اضافه‌کرد: هدف ما این بود بگوییم اسرائیل و آمریکا دروغ می‌گویند

مگر آمریکا می‌تواند برجام را پاره کند، مگر ملت ما می‌گذارد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟