نخستین جشنواره نوروزخوانی شهر تهران کلید خورد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 از برگزاری نخستین جشنواره نوروزخوانی اقوام در سطح منطقه 13 شهرداری تهران خبر داد و گفت: این جشنواره از 5 تا 28 اسفندماه در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و کارناوالی اجرا می شود.
نخستین جشنواره نوروزخوانی شهر تهران کلید خورد

به گزارش ایسنا و به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره نوروزخوانی اقوام، ابراهیمی سوته، رئیس جشنواره، ضمن اعلام این خبر گفت: ۵۰ نوروز خوان معروف در قالب چند گروه و تک خوان از بهترین خواننده‌های سنتی اقوام ایرانی به این جشنواره دعوت شده‌اند و گروه‌های نوروز خوانی و بهار خوانی از اقوام مازندرانی، خراسان شمالی، لرستان، گیلان، آذری، کرد و کاشمر در این جشنواره حضور دارند.

وی در عین حال از افتتاح رسمی جشنواره نوروزخوانی اقوام از 16 اسفندماه در فلکه دوم نیروی هوایی خبر داد و افزود: نمایش لباس‌های محلی، سوغات استان‌ها، صنایع دستی و... همراه با اجرای ده ها برنامه متنوع فرهنگی و هنری مربوط به اقوام از بخش های این نمایشگاه است.

دیگران چه می خوانند:

معاون شهردار منطقه 13 در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و کارناوال اجرا می شود، تصریح کرد: در بخش اجرای خیابانی این جشنواره که عصر هر روز در سطح خیابان ها و محلات منطقه ۱۳ انجام می شود، مژده بهار از حنجره نوروزخوانان طنین انداز می شود و گلدان هایی به عنوان عیدانه و شادباش بهار با امضای دکتر نجفی شهردار محترم تهران به شهروندان اهدا می شود.

ابراهیمی سوته همچنین به اجرای صحنه ای این جشنواره در میدان فلکه دوم نیروی هوایی اشاره کرد و افزود: برنامه های شاد اعم از موسیقی های محلی ، ضرب المثل هاو حکایات آموزنده توسط پرده خوانان- نقالان و عمو نوروز ، خیمه شب بازی ویژه کودکان و.. از جمله برنامه های صحنه ای این جشنواره است که هر روز پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 در خصوص اجرای کارناوالی این جشنواره گفت: در صورت هماهنگی و موافقت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران این بخش با مشارکت سایر مناطق شهر تهران اجرایی خواهد شد؛ که در این صورت ۴۰ جوان همراه با دف و تنبک به صورت گروهی به همراه ارابه گل در خیابان های اصلی تهران اجرای برنامه خواهند داشت.

به گفته وی، دبیر نخستین جشنواره نوروزخوانی اقوام استاد هوشنگ جاوید از اساتید موسیقی سنتی و نواحی اقوام ایرانی هستند.

ابراهیمی سوته در پایان یادآور شد: این جشنواره از ۵ اسفند با نشست خبری شهردار محترم منطقه ۱۳ آغاز شده و تا 28 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

نخستین جشنواره نوروزخوانی شهر تهران کلید خورد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟