امیدواریم فضای ازخودگذشتگی در کشور حکمفرما شود

وزیربهداشت تاکید کرد: متاسفم که هنوز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و وجود دستگاهها و نهادهای مختلف، هنوز شاهد برخی صحنه‌های دلخراش هستیم و می‌بینیم که کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله برای تهیه غذا، تا کمر در سطل زباله خم می‌شوند یا برای تهیه مخارج زندگی، سرچهار راهها حضور دارند.
امیدواریم فضای ازخودگذشتگی در کشور حکمفرما شود

به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در گردهمایی ملی گروههای داوطلب حوزه سلامت اظهار کرد: ای کاش جوانان روزهای انقلاب را دیده بودند. شاید دیگر آن روزها هیچ وقت تکرار نشود. آرزو می‌کنیم که دل‌های مردم آنقدر به هم نزدیک و مهربان شود که بتوانیم بخشی از آن صحنه‌ها را مشاهده کنیم. در زمستان سال ۵۷ که به ۲۲ بهمن ماه ختم  شد، می‌دیدیم که مردم عاشقانه به یکدیگر کمک می‌کنند. از سویی در صنعت نفت اعتصاب می‌کردند و از سوی دیگر برخی افراد از نفت خانه های خود می گذشتند تا گرمابخش منازل دیگران باشند. البته اوج از خودگذشتگی را در دوران دفاع مقدس می‌دیدید؛ پیر زنی تنها یادگار زندگی خود مانند گوشواره و دستبد خود را برای کمک به جنگ اهدا کرد یا برای تهیه وسایل مورد نیاز جبهه کمک می‌کرد یا اینکه فرزند یا فرزندان خود را برای دفاع از مرز و بوم تقدیم کشور می‌کرد.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم فضای محبت و از خودگذشتگی در کشور حکمفرما شود؛ چون این فضا یکی از مهمترین نیازهای هر ایرانی است. امیدواریم  حال دلهایمان خوب شود و با یکدیگر مهربان باشیم. البته باید مسئولان نیز اینگونه عمل کنند. اگر خبر بدی دارند، کاری کنند که تکرار نشود یا نگویند تا حال مردم بد نشود.

هاشمی تصریح کرد: متاسفم که هنوز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و وجود دستگاه ها و نهادهای مختلف، هنوز شاهد برخی صحنه‌های دلخراش هستیم و می بینیم که کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله برای تهیه غذا، تا کمر در سطل زباله خم می‌شوند یا برای تهیه مخارج زندگی، سرچهار راهها حضور دارند. از این بابت متاسفیم؛ همه ما که کاری دستمان بوده باید توبه کنیم، اما اگر مدینه فاضله داشته باشیم باز هم نیاز به کار خیر وجود دارد.

وزیربهداشت کم توجهی به مردم، خودشیفتگی و خود محوری را مشکل امروز برخی افراد عنوان کرد و گفت: متاسفانه بعضی از ما مسئولان اجازه نمی‌دهیم مردم دلخوش باشند. البته برخی از گرفتاری‌ها در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و ناکارآمدی در بسیاری از نقاط دنیا کمتر از ایران نیست، اما داد و فریاد نمی زنند، مردم را نگران نمی‌کنند و یاس و ناامیدی را در جامعه پمپاژ نمی‌کنند. امکان ندارد فردی به خوبی و نیکی برسد، به جز اینکه انفاق کرده و به دیگران و درماندگان به هر مقداری کمک کند.

دیگران چه می خوانند:

هاشمی با اشاره به تقدیر از یکی از گروههای داوطلب حوزه سلامت، افزود: این گروه  زوجی ایرانی هستند که از کانادا به ایران آمده‌اند و در اطراف شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان و یک منطقه محروم، عاشقانه به مردم خدمت می‌کنند. شاید کمک این زوج برابر با ۷۰ سال عبادت باشد. در دوران انقلاب تعدادی جوان بودیم که با جمع کردن ۱۰ هزار تومان، یک روستا را آبرسانی کردیم. این فعالیت‌ها منحصر به ما نبود، در تمام کشور جوانانی بودند که عاشق کشور بودند و دوست داشتند که خیرشان به دیگران برسد. این  اقدامات منجر به تشکیل جهاد سازندگی شد که توانست چهره کشور را تغییر دهد.  در دوران انقلاب اسلامی و فعالیت جهاد سازندگی، هیچ کسی از مردم نمی‌پرسید که دین دارید یا ندارید، انقلاب را قبول دارید یا ندارید، رای آری داده اید یا رای خیر ؟ در دوران دفاع مقدس نیز شرایط اینگونه بود.

وزیر بهداشت از دوران دفاع مقدس به عنوان کوره انسان سازی یاد کرد و افزود: هنر گروه های جهادی در این است که بتوانند افراد مختلف را به انجام امور خیریه و داوطلبانه تشویق کنند. اگر بنا باشد بسجیانی که به آنها افتخار می‌کنیم فقط بسیجیان را جمع کرده و به مناطق محروم بروند و اقدام به سازندگی کنند،کافی نیست؛ بلکه باید بتوانند همکلاس‌ها، هم محله‌ای ها و سایر جوانان را جذب کنند. این کار ارزشمند است.

وی  با اشاره به حضور و کمک گروههای داوطلب در زلزله اخیر غرب کشور، گفت: در زلزله غرب کشور شاهد بودیم که مردم دنیا با هر تفکر، دین و ملیتی کمک کرده کردند و تعداد آنها نیز بی‌شمار بود. ای کاش همان فضا بدون حواشی، متهم کردن و مستمسک قرار دادن همدیگر برای خدماتی که دنیایی است، دوباره تکرار شود.

براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت تاثیر رفتار و تربیت پدر و مادران بر افراد در زمینه تمایل به  فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه را مهم دانست و گفت: فراموش نمی‌کنم که یکی از آموزگاران ما در مشهد به نام آقای بازرگان، عصرهای جمعه ما را به آسایشگاه مسلولان و معلولان  می‌برد. بسیاری از ما حتی پول خرید کمپوت را نداشتیم.  آقای بازرگان طوری برنامه را تنظیم می‌کرد که همزمان با غروب آفتاب به سوی قبله می‌ایستاد و دعای زیبای آخر سوره آل عمران را می‌خواند. همه همکلاسی‌های ما افراد موفق و نیکوکاری شدند.


انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

امیدواریم فضای ازخودگذشتگی در کشور حکمفرما شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟