نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق اصلاح شد

نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق با پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اصلاح شد.
نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق اصلاح شد

به گزارش ایسنا، به دنبال تصویب مصوبه مربوط به لایحه عوارض ارزش بهینه در سال 93 و اعتراض گروهی از شهروندان نسبت به نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای مفاد طرح تفصیلی شهر تهران، کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نسبت به پیگیری موضوع و برگزاری نشست های کارشناسی متعدد اقدام کرد .

بر اساس گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، پس از انجام بررسی‌ها و برگزاری جلسات نهایتا به موجب ابلاغ معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران مقرر شد نحوه محاسبه میزان عوارض ارزش بهینه متعلق به املاک و اراضی واقع شهر تهران دقیقا بر اساس مفاد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اجرایی شود.

دیگران چه می خوانند:

و به این ترتیب در سازوکار نحوه محاسبه عوارض،  اصلاحاتی به شرح ذیل صورت گرفت:

1-  نحوه محاسبه بند "الف" مصوبه( عوارض O) با در نظر گرفتن پهنه وقوع ملک در زمان صدور پروانه ملاک عمل قرار گیرد.

2- عوارض بند "ب" مصوبه (عوارض O1) برای املاکی که دارای کاربری مسکونی در طرح تفصیلی قدیم هستند و در زمان صدور پروانه نیز در یکی از زیر پهنه های مسکونی (R) ( با حداکثر تراک ساختمانی 300 درصد) قرار گرفته، محاسبه نشود.

3-  عوارض بندهای "الف" و " ب" مصوبه (عوارض O و O1) برای املاکی که در طرح تفصیلی قدیم، دارای کاربری مسکونی و در زمان صدور پروانه نیز علی رغم قرار گرفتن در یکی از پهنه های M  و S  در خواست بنای صرفا مسکونی دارند، محاسبه نشود.

4-  عوارض بندهای "الف" و "ب" مصوبه(عوارض O و O1)  برای املاکی که دارای پروانه معتبر(صادره قبل از سال 94) بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی جدید می باشند و در حال حاضر درخواست صدور پروانه تغییر نقشه (به استثنای پرونده های تجمیعی)  دارند، محاسبه نشود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق اصلاح شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟