تدوین نظام جامع مشاوره و ارسال به شورای عالی، به‌زودی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام جامع راهنمایی و مشاوره را پیش بینی کرده‌ایم که مسیر راهنمایی و مشاوره را مشخص می‌کند گفت: پیش نویس این نظام در روزهای آینده به شورای عالی آموزش و پرورش می رود.
تدوین نظام جامع مشاوره و ارسال به شورای عالی، به‌زودی

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در حاشیه همایش بزرگ باغبانان بوستان تربیت با بیان اینکه اگر به فلسفه بعثت پیامبران و اهداف متعالی سند تحول بنیادین باز گردیم و تمام اسناد را ورق بزنیم در می یابیم تمام رویکردهای سند مبتنی بر تربیت صحیح و درست است گفت: طبیعتا راهبری و مدیریت تربیت صحیح در محیط مدرسه بر عهده مربی تربیتی است که می‌تواند با استفاده از تمام مولفه ها این فضا را مدیریت کند تا تربیت مسیر واقعی اش را طی کند.

وی افزود:اگر چه که تنها عامل موثر در تربیت نیستیم و خانواده به عنوان مهمترین رکن باید در این راه کمک کنند، اما به هرحال بیشترین سهم را در حوزه شکل گیری تربیت داریم.

دیگران چه می خوانند:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تربیت متعالی باید تربیت تمام ساحتی باشد عنوان کرد: اگر به ساحت های تربیتی توجه کنیم در می یابیم مربیان تربیتی در تحقق تمام ساحت های تربیتی نقش بالایی دارند و میزان اثرگذاری مربی تربیتی به لحاظ تحقق اهداف تربیتی و نوع ارتباطی که با دانش آموزان و معلمان دیگر دارد بالاست.

کاظمی افزود: یکی از کارکردهای مهم در آموزش و پرورش انتقال ارزش ها، باورها، فرهنگ ها، عقاید و اهداف متعالی درنظر گرفته شده است. بیشترین سهم را در این حوزه مربیان امور تربیتی دارند. اگر این 40 سالی که از انقلاب پشت سر گذاشته ایم را مرور کنیم در می یابیم مربیان تربیتی در هر دوره ای سهمی بزرگ در دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب دارند.

وی به ضرورت ارتقای منزلت و جایگاه و توانمندی های مربیان تربیتی اشاره و آن را از مهمترین اولویت های کاری دانست و اظهار کرد:حدود 20 سیاست و راهبرد مهم برای حوزه معاونت پرورشی تدوین کردیم و سه مورد، اولویت اول هستند که برای آنها در قالب یک مدل برنامه ای با نگاه عملیاتی و   با توجه به اقتضائات استانی برنامه هایی خواهیم داشت. یکی از اولویت ها توسعه فرهنگ قرآن، نماز و عترت و دیگری توسعه مهارت‌های دانش آموزان در بخش های مختلف و فعالیت‌های اخلاق محور است.

وی ادامه داد: امروز جامعه به شدت به این مهم نیازمند است و فقدان مهارت‌های کافی در رویارویی با آسیب ها از جمله عوامل بروز آسیب های اجتماعی است. ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان نیز از دیگر اولویت‌های ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه نظام جامع راهنمایی و مشاوره را پیش بینی کرده‌ایم که مسیر راهنمایی و مشاوره را مشخص می کند گفت: پیش نویس این نظام در روزهای آینده به شورای عالی آموزش و پرورش می رود.

وی افزود: کمبود مشاور در مدارس ابتدایی کشور احساس می شود اما امکانات و منابع انسانی در آموزش و پرورش محدود است و باید مسیرها و ظرفیت های دیگری را برای این امر انتخاب کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

تدوین نظام جامع مشاوره و ارسال به شورای عالی، به‌زودی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟