برگزاری جشن سپاس مربی در هفته تربیت اسلامی/تشکیل کمیته بهره‌وری منابع پرورشی در آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ما به برنامه‌های استانی در هفته تربیت اسلامی، تجلیل و تکریم از مربیان متعهد و معاونان پرورشی است، گفت: برگزاری جشن "سپاس مربی" توسط تشکیلات فرزانگان و تقدیر از دست اندرکاران فعالیت های پرورشی در مدارس نیز توسط سازمان دانش آموزی در استان‌ها انجام می‌شود.
برگزاری جشن سپاس مربی در هفته تربیت اسلامی/تشکیل کمیته بهره‌وری منابع پرورشی در آموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی و هشتم اسفندماه سالروز تاسیس امور تربیتی ترتیب داده شده بود با اشاره به جایگاه امور تربیتی گفت: دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رشد شخصیت فراگیران در ابعاد مختلف، توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت و بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای هنری و قرآنی دانش آموزان از مأموریت‌های معاونت پرورشی است.

وی افزود: جا دارد یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی بداریم و از همه تلاشگران این عرصه قدردانی کنیم.

دیگران چه می خوانند:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از بهترین سنت‌ها بعد از انقلاب، همین معاونت پرورشی است و باید گفت آموزش بدون پرورش راه به جایی نخواهد برد، اظهار کرد: جایگاه حوزه پرورشی و فرهنگی باید بیش از گذشته تقویت شود.

کاظمی با اشاره به فرایندهای سند تحول بنیادین که مبتنی بر رویکردهای تربیتی است گفت: دستیابی به مراتبی از حیات طیبه یعنی دستیابی به یک زندگی خوب دنیوی و سپس اخروی در سندتحول مورد تاکید قرار گرفته است. سند تحول معلمان را مربیان نظام تعلیم و تربیت می داند. بر همین مبنا شعار هفته امور تربیتی را " تعلیم و تربیت تمام ساحتی، کیفیت و عدالت " نامگذاری کردیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به برنامه های استانی در این هفته، تجلیل و تکریم از مربیان متعهد و معاونان پرورشی است گفت: برگزاری جشن "سپاس مربی" توسط تشکیلات فرزانگان و تقدیر از دست اندرکاران فعالیت های پرورشی در مدارس نیز توسط سازمان دانش آموزی در استان ها انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: ضبط دو برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن با این موضوع، حضور در گلزار شهدا، سخنرانی مدیران کل پیش از خطبه های نماز جمعه، رونمایی و افتتاح برنامه های خاص حوزه فرهنگی نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: فضا آرایی مناسب کلاس ها، اجرای سرود همگانی، دلنوشته های دانش آموزان خطاب به مربیان تربیتی، تقدیر یاور مربیان مدارس و بیان خاطرات توسط مربیان نیز برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه نگاه فاخر و متعالی مقام معظم رهبری به مسائل تربیتی و جایگاه رفیع آن در سند تحول بنیادین مأموریت‌های معاونت پرورشی را سنگین‌تر می‌کند، گفت: روح تربیت را چگونه می‌توان جاری و ساری کرد؟ گام اول و مهمترین کار گفتمان سازی جایگاه، سیاست ها و برنامه هاست. گام دوم و گام سوم نیز برنامه ریزی و برنامه سازی در این حوزه است. هیات های اندیشه ورز در تشکل‌های زیرمجموعه برای تبدیل رویکردها به برنامه ها تشکیل شده است و در نهایت نیز نهادینه سازی برنامه‌ها مدنظر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چند سیاست راهبردی مهم داریم که اولین آنها ترویج نماز و تعمیق ارزش هاو باورها در حوزه عترت است، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه و ترویج اندیشه‌های امام و رهبری، ارتقای تربیت عقلانی و رشد و بینش دینی و سیاسی، تدوین نظام جامع مشاوره، ایجاد بستر رشد شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری تمرکز بر مسابقات منطقه ای از دیگر سیاست ها و راهبردهای ماست.

به گفته وی، ما باید بار سنگین مدیران تربیتی در مدارس را کم کنیم تا بتوانند برنامه های اثربخش مبتنی بر اقتضائات منطقه‌ای را به اجرا در آورند.

به گفته وی، برنامه ریزی برای ایجاد روحیه نشاط و امید در بین دانش آموزان نیز از مهمترین استراتژی های ماست گفت: در حال تدوین برنامه هایی هستیم و از سال 97 اجرایی شان می‌کنیم. آموزش و پرورش زمینه ایجاد نشاط را با حذف آزمون هایی که آموزش زدگی را ایجاد کرده بود فراهم کرده است.

کاظمی افزود: نیاز به فضایی داریم که دانش آموزان با فراغ بال بر امور تربیتی متمرکز شوند. بهره وری در منابع مالی، امکانات و تجهیزات از دیگر برنامه های ماست و در همین راستا کمیته ای تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

برگزاری جشن سپاس مربی در هفته تربیت اسلامی/تشکیل کمیته بهره‌وری منابع پرورشی در آموزش و پرورش

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟