توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران عاملی موثر بر کاهش آلودگی

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تأثیر فعال شدن زیرساخت‌های الکترونیک در کاهش آلودگی هوای تهران گفت: توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران بر کاهش آلودگی و حمل ونقل درون شهری بسیار مؤثر است.
توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران عاملی موثر بر کاهش آلودگی
دیگران چه می خوانند:

به گزارش ایسنا یازدهمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با حضور احمد تواهن - معاون امورعمرانی استانداری تهران، کیومرث کلانتری - مدیرکل محیط زیست استان تهران و مدیران کل دستگاه‌های استانی عضو کارگروه برگزار شد.کلانتری در این نشست گفت: توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران و استفاده ازبخش‌های ارائه خدمات الکترونیک و استارت آپ‌ها بر کاهش آلودگی هوا و حمل ونقل درون شهری بسیار مؤثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران در ابتدای جلسه بررسی مصوبات جلسه گذشته و عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای مصوبات در خصوص دسترسی به اهداف سهم حمل و نقل عمومی مطابق با قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از تردد سرویس‌های تردد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان که فاقد معاینه فنی و کارت هوشمند هستند، ممنوعیت تردد کامیون‌های دودزا و فاقد معاینه فنی تا پایان اسفندماه و گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص پایش بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا ، گسترش زیرساخت الکترونیک خدمات‌رسانی در بخش دولتی و عمومی جهت کاهش سفرهای درون شهری ،افزایش سرانه فضای سبز و اختصاص ١٣٠٠ هکتار از اراضی دامنه جنوبی البرز تا پایان سال به توسعه جنگلکاری در دستور کارقرار گرفت.

براساس گزارش ارائه شده در این جلسه ۲۵۲۹ خودرو بیش از ٣٠ سال سن در استان تهران  و بیش از۳۲۰۰ اتوبوس فرسوده در تهران تردد دارند.

برمبنای  گزارش نماینده شهرداری تهران از حدود ٨٢ هزار دستگاه تاکسی در تهران کمتر از ٢٠ درصد در سن فرسودگی هستند و از میزان ٥٠ درصد مینی‌بوس های فرسوده در تهران تاکنون بخش عمده‌ای نوسازی شده است.

در ادامه این جلسه بررسی مواد قانون هوای پاک و وظیفه هریک از دستگاه‌ها  در این قانون در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا

توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران عاملی موثر بر کاهش آلودگی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟