افزایش زیان انباشته سازمان بیمه سلامت به ۹۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه رویکردمان در سازمان بیمه سلامت مدیریت هزینه است و این اقدام در دستورکارمان قرار گرفته، در توضیح کسری اعتبارات این سازمان گفت: در سال ۹۷ میزان زیان انباشته و بدهی ما به ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
افزایش زیان انباشته سازمان بیمه سلامت به ۹۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷

به گزارش ایسنا، مهندس طاهر موهبتی در نشستی خبری گفت: یکی از چالش‌های جدی بیمه که بارها به آن اشاره شده و منحصر به ایران هم نیست، بحث تامین منابع مالی پایدار است. البته این موضوع در سازمان بیمه سلامت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چراکه ۹۵ درصد منابع‌مان از سوی دولت تامین می‌شود.

وی افزود: همین موضوع باعث شد که در سال‌های منتهی به سال ۹۵، زیان انباشته سازمان جدی شود؛ به طوری که اگر در سال ۹۵ اوراق مشارکت به میزان ۸۰۰۰ میلیارد تومان چاپ نمی‌شد، بدهی و زیان انباشته سازمان بیمه سلامت به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یافت، اما با چاپ اوراق مشارکت زیان ما ۴۴۰۰ میلیارد تومان بود  که ۱۰۷۰ میلیارد هم عدم وصولی داشتیم.

دیگران چه می خوانند:

موهبتی با بیان اینکه در سال ۹۷ میزان زیان انباشته و بدهی ما به ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد، ادامه داد: البته رویکردمان در سازمان بیمه سلامت مدیریت هزینه است و این اقدام در دستورکارمان قرار گرفته است و امیدواریم با این کار، این عدد ۹۰۰۰ میلیاردی کاهش یابد. البته باید توجه کرد که آثار مدیریت هزینه طولانی مدت است و اثرش هم نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود. بنابراین این اقدام هم نمی‌تواند کاستی‌های ذاتی بودجه‌ای ما را تامین کند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر علیرغم اینکه سازمان بیمه سلامت تخصیص ماه دوازدهم را دریافت کرده، اما پرداخت‌مان در تیر ماه امسال است؛ یعنی هشت ماه از سال ۹۶ باقی می‌ماند که با ماه پایانی سال ۹۶ تسویه می‌شود. البته برای این هشت ماه، ماهی ۱۱۴۰ میلیارد تومان برایمان هزینه دارد که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و امیدواریم با مدیریت هزینه کاهش یابد.

ادامه دارد

منبع : خبرگزاری ایسنا

افزایش زیان انباشته سازمان بیمه سلامت به ۹۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟