وضعیت مناسب آب و غذا در کشور/بخش عمده‌ای از امنیت در گرو نشاط اجتماعی

وزیر بهداشت گفت: بخش عمده‌ای از امنیت مربوط به نشاط اجتماعی است. وقتی که قوه قضاییه اقدام به اجرای عدالت می‌کند، بزرگ‌ترین خدمت به نشاط اجتماعی است.
وضعیت مناسب آب و غذا در کشور/بخش عمده‌ای از امنیت در گرو نشاط اجتماعی

 به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش تخصصی بهداشت عمومی که به میزبانی دادسراهای عمومی و انقلاب استان تهران برگزار شد، گفت: همیشه مردم باید مدعی و قوای سه گانه پاسخگو باشند. باید حقوق مردم را مطالبه کنیم.

وی افزود: حوزه غذا، آب و بهداشت از مسائل امنیتی جدا نیست و از جمله مواردی است که در آینده حاشیه سازی‌های زیادی درباره آن خواهد شد. وضعیت آب و غذا در کشور مناسب است و نباید خودزنی کنیم. بیشترین شایعات حتی در کشورهای پیشرفته نیز در حوزه غذا است و نباید فکر کنیم که با اظهارات منفی و ناامیدانه، جامعه دچار التهاب نمی‌شود.

دیگران چه می خوانند:

هاشمی ادامه داد: بخش عمده‌ای از امنیت مربوط به نشاط اجتماعی است. وقتی که قوه قضاییه اقدام به اجرای عدالت می‌کند، بزرگ‌ترین خدمت به نشاط اجتماعی است و مردم متوجه می‌شوند که قوه قضاییه با متخلفین و متقلبین برخورد می‌کند و قانون در کشور حکم فرما است.

وی افزود: مسئول بررسی محصولات تراریخته، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد است و وزارت بهداشت و قوه قضاییه باید حقوق مردم را مطالبه کنند. ما مسئولیم و مردم از ما کار می‌خواهند و نباید مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم؛ چرا که مردم از اینکه اشکالات را به دیگران نسبت می‌دهیم، خسته شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت مصمم است که با متخلفان برخورد کند؛ چرا که این اقدامات از بروز بیماری‌ها و همچنین تحمیل هزینه دارویی، ساخت بیمارستان و توسعه تخت بیمارستانی جلوگیری می‌کند. همکاری وزارت کشور و فرمانداران در تامین سلامت جامعه بسیار مهم است و وزارت بهداشت حاضر است به عنوان بازوی اجرایی قوه قضاییه هر اقدامی را در جهت پیشگیری از تخلفات انجام دهد.

وی گفت: ۸۰ درصد از عوامل موثر بر سلامت مردم در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی است. برخورد با تخلفاتی که با حضور مامورین بهداشتی، مقام قضایی و رسانه‌ها باشد از بروز شایعات جلوگیری می‌کند و مردم اطمینان خواهند یافت که در برخورد با متخلفان جدی هستیم.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در پایان گفت: اگر مواردی از عرضه داروهای غیرمجاز و همچنین اضافه کردن مواد مخدر به برخی از گیاهان دارویی مشاهده شود، حتما به طور جدی برخورد قانونی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

وضعیت مناسب آب و غذا در کشور/بخش عمده‌ای از امنیت در گرو نشاط اجتماعی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟