سالانه 30 هزار میلیارد تومان در کشور برای لوازم آرایشی بهداشتی هزینه می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چنین سالیانه 30 هزار میلیارد تومان در کشور در بخش لوازم آرایشی بهداشتی هزینه می شود و این در حالی است که تولیدات کشور تنها 10 هزار میلیارد تومان از این مواد مصرفی را تامین می کند و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.
سالانه 30 هزار میلیارد تومان در کشور برای لوازم آرایشی بهداشتی هزینه می‌شود

 به گزارش خبرنگار ایسنا، ابوالفضل اصلانی امروز (پنج شنبه) در مراسم افتتاح ساختمان جدید معاونت غذا و دارو و آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد، اظهار کرد: سال 68 تنها یک شرکت دارو سازی در اصفهان فعال بود و این در حالی است که اکنون این تعداد به 12 مورد رسیده است.

وی افزود: ارزش تولیدات شرکت های داروسازی استان بالغ بر 970 میلیارد تومان است و اگر سهم ریالی این شرکتها را در نظر بگیریم 10 درصد کل ارزش تولیدات دارویی کشور از آن استان اصفهان است.

دیگران چه می خوانند:

معاون غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر 250 شرکت دارویی در کشور فعال است، اضافه کرد: از این تعداد 120 شرکت داروسازی گیاهی و 130 شرکت داروسازی صنعتی است.

اصلانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 880 کارخانه و کارگاه تولید موادغذایی در استان فعال هستند. در حال حاضر در استان اصفهان 43 کارخانه و کارگاه تولید لوازم آرایشی فعال هستند و 70 درصد از وسایل پزشکی همانند باند و چسب زخم ... در اصفهان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ کارخانه و کارگاه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در استان اصفهان فعال است، گفت: توسعه این شرکت‌ها امری ضروری است زیرا می‌توان به راحتی با تولید محصولات با کیفیت در بخش صادرات به ویژه به کشورهای همسایه گام نهاد.
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

سالانه 30 هزار میلیارد تومان در کشور برای لوازم آرایشی بهداشتی هزینه می‌شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟