خودکفایی در تولید گندم تبلور اقتصاد مقاومتی است

رئیس جمهور گفت: خودکفایی در تولید گندم تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی است، امروز ملت ما در بخش امنیت غذایی شاهد قدم مهم برای خوداتکایی است.
خودکفایی در تولید گندم تبلور اقتصاد مقاومتی است
دیگران چه می خوانند:
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول که امروز دوشنبه (22 آذرماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: با افزایش تولید در کشور است که ما در اجلاس اوپک قدرت چانه زنی داریم و میتوانیم حرف بزنیم.

وی افزود: اگر قدرت تولید نفت نداشته باشیم و تولید یک میلیون باشد کسی با ما کاری ندارد و کسی چانه زنی ما را گوش نمی‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: روز اجرای برجام روز عزای اسرائیل بود، اسرائیل و یکی از کشورهای منطقه که مسیر اشتباهی می رود، سیاه پوش شد.

وی ادامه داد: فقط در مذاکرات برجام نبود که پیروز شدیم، در اوپک، در خرید هواپیما و در محصولات کشاورزی موفقیت به دست آوردیم.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: یکی از اهداف اولیه دولت از آغاز کارش مسئله کشاورزی بود و قبل از این که آقای حجتی وزارت کشاورزی را بپذیرد، جلساتی برای این موضوع انجام می شد.

وی ادامه داد: خودکفایی در تولید گندم تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی است، امروز ملت بزرگ ما در بخش امنیت غذایی شاهد قدم مهم برای خوداتکایی و خودکفایی است و این به معنای تضمین امنیت ملی کشور در یک بخش مهم و آن بخش غذایی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: جشن خودکفایی گندم در آبان ماه سال 83 در دولت اصلاحات گرفته شد و در آن رئیس دولت اصلاحات اعلام کرد ایران بعد از 40 سال به خودکفایی رسیده است اما بعد از آن چه شد؟

وی افزود: در سالهای 84، 85 و 86 در تولید گندم به کجا رسیدیم، در سال 80 حدود 6.77 میلیون تن نیاز به گندم داشتیم تا از خارج وارد کنیم، سال 83 خوکفا شدیم اما بار دیگر در سال 88 به 6.77 میلیون تن واردات گندم نیاز پیدا کردیم، مهم تر از پیشرفت در یک سال، تداوم آن است.

روحانی اظهار داشت: کاهش قیمت نفت در زمانی که ما با اتحاد و تلاش در بخش کشاورزی توانستیم موفق باشیم تاثیر زیادی نداشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: میزان تولید گندم از 97 میلیون تن در سال 92 به 117 میلیون تن گندم در سال 95 رسید.

روحانی تاکید کرد: کنترل تورم افتخار دولت یازدهم است.

خودکفایی در تولید گندم تبلور اقتصاد مقاومتی است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟