روحانی: انقلابی پشیمان نمی شناسم/ باید همه انقلابی باشیم

رئیس جمهور، با بیان اینکه من انقلابیِ پیشمان نمی‌شناسم، گفت: اینکه رهبر انقلاب تاکید می‌کند بر انقلابی ماندن و انقلابی بودن، معنی اش آن است که کار تمام نشده است.
روحانی: انقلابی پشیمان نمی شناسم/ باید همه انقلابی باشیم
دیگران چه می خوانند:
 حجت‌الاسلام حسن روحانی به مناسبت روز دانشجو که در دانشگاه تهران حضور یافته بود، گفت: درود و سلام بر آن پیر روشن ضمیر و هادی ما امام عزیز و بزرگوار، درود و سلام بر مرحوم آیت‌الله طالقانی و شهید عزیزمان مطهری، شهید بهشتی، مهندس بازرگان، دکتر علی شریعتی و همه بزرگانی چون شهید باهنر، مفتح و آنهایی که از همین دانشگاه‌ها به جبهه مبارزه در برابر متجاوزین شتافتند؛ شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها، شهید زین‌الدین‌ها، شهید بابایی‌ها و همه آنهایی که از دانشگاه و از دانشگاه تهران در جبهه‌های مبارزه ایستادگی و مقاومت کردند.

وی افزود: درود و سلام من بر همه دانشگاهیان و اساتیدی که در این سه سال و نیم از دولت تدبیر و امید حمایت کردند. از همه ملت بزرگ ایران، از رهبر انقلاب، حوزه‌های علمیه و همه مردم تشکر می‌کنم، چرا که آنچه که دستاورد ما بوده، جایی بوده که همه با هم بودیم، اجماع همواره کارساز بود و گره‌ها را از روی پیش ما باز کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه سخنانی که طیف‌های مختلف دانشجویی بیان کردند و من استفاده کردم، با لحن‌های مختلف، همه‌اش زیبا بود. زیبایی دانشگاه به زبان باز گویا و زبان نقاد است.

روحانی افزود: آن روزی که سراسر دانشگاه تهران تبدیل می‌شد به شعار علیه استکبار و استعمار، چقدر زیبا بود. دانشگاه همواره پیشران و پیشتاز بوده است؛ همانند حوزه علمیه، هم مردم و هم دانشگاه حق بزرگی به گردن دارند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما به سادگی به دست نیامده است، گفت: هیچ انقلابی بزرگی که از سال ۴۱ در کنار هم ایستادند، پشت سر امام (ره) مبارزه کردند، انقلاب را به پیروزی رساندند، انقلاب را استقرار بخشیدند، در برابر تجاوز بیگانگان ایستادگی کردند و در برابر تحریم مقاومت کردند، من انقلابیِ پیشمان را نمی‌شناسم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی، فخر و افتخار ماست، گفت: همان‌گونه که ما به ایران عزیز و سربلند خود افتخار می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: هیچ ضرورتی در عصر حاضر و مقطع فعلی برای ما مهمتر از امید در میان مردم و اعتماد نیست. شما بدانید اگر امید به آینده از بین رفت، ما دیگر سرمایه‌ای نخواهیم داشت. هر چه کشور ما خوب باشد و موفقیت به دست آورده باشیم، با نقطه مطلوب فاصله داریم. ما از یک فرهنگ استبدادی و استعماری گذر کرده‌ایم و می‌خواهیم به یک فرهنگ محمدی (ص) و علوی برسیم.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از مسیر را پیموده‌ایم و بخشی از راه نیز باقی مانده است، گفت: اینکه رهبر انقلاب تاکید می‌کنند بر انقلابی ماندن و انقلابی بودن، معنی اش آن است که کار تمام نشده است. انقلاب یعنی تحول بزرگ در جامعه برای آرمان‌های بزرگ و بلند یک ملت عزت‌خواه و عدالت‌جو.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما هنوز به همه اهداف انقلاب نرسیده‌ایم، گفت: البته به خیلی از اهداف انقلاب نیز دست یافته‌ایم، کِی این آزادی بود که یک دانشجو بیاید در برابر رئیس اجرایی کشور آنچه را که می‌فهمد، لازم و مصلحت می‌داند را با صراحت لهجه و بدون اینکه دغدغه‌ و لکنت زبان داشته باشد، صریح و آزاد بیان کند؛ پس ما به اهدافی دست یافته‌ایم.

مگر می گذاریم که آمریکا برجام را پاره کند، مگر ملت ما می گذارد

رئیس جمهور ادامه داد: در خصوص انتخابات آمریکا ایران تنها کشوری بود که همچنان می گوید نه خوشحال شده است و نه غمزده، حالا یک نفر در آمریکا انتخاب شده است و برنامه های او هم در آینده اعلام خواهد شد و ما  مسیر خودمان ادامه می دهیم. بله، او خیلی چیزها دلش می خواهد، ممکن است دلش بخواهد برجام را تضعیف کند، دلش بخواهد برجام را پاره کند مگر ملت ما گذارد. آمریکا نمی تواند تاثیرگذار بر اراده ما باشد. نمی تواند در استقامت و ایستادگیمان تاثیر گذار باشد.

وی افزود: نمونه آن را در جنگ تحمیلی دیدیم که همه آمدند پشت سر بعثی های عراق، شرق و غرب، اروپا و آمریکا، شوروی سابق، کشورهای مرتجع منطقه، همه آمدند و مگر نبود اینکه در میانه های جنگ شرق و غرب هواپیماهای مختلفی را به صدام دادند و خیلی دیگر از تجهیزات جنگی و ابزار شیمیایی را از همین اروپا به صدام تحویل دادند.

وی با بیان اینکه با همه حمایت هایی که از عراق در دوران جنگ می شد، ما توانستیم موفق شویم، افزود: ما چطور در این جنگ پیروز شدیم، ما با اجماع و اتحاد در برابر توطئه های بزرگ به پیروزی رسیدیم.

روحانی اظهارکرد: همین دانشگاه های شریف و تهران و متخصصین کشورمان و امسال شهید ستاری ها، بابائی ها، اینها به ما کمک کردند که در این جنگ نابرابر بتوانیم به پیروزی برسیم. در عملیات والفجر ۸ بیشترین هواپیماهای عراقی را نابود کردیم تا جایی که آمریکا و شوروی اعلام کردند که یک کشور خارجی دارد به ایران کمک می کند. در حالی که هیچ کشوری به ما کمک نمی کرد.

رئیس جمهور اظهارکرد: همین دانشجویان، اساتید، صاحبنظران ما، تلاش ها و استقامت های ما و امید به آینده ای که در ما بود، باعث موفقیت ها و پیروزی های ما شد.

وی با بیان اینکه بسیج قهرمان، سپاه دلاور، ارتش قدرتمند، نیروی انتظامی عشایر و مردم همه در کنار هم بودند، گفت: دانش آموز، کارگر، دانشجو، همه مردم به میدان آمدند و ما توانستیم آن پیروزی را به دست آوریم.

روحانی اظهارداشت: ما از مشکلات متعددی تا به حال عبور کرده ایم و به امید خدا ملت ما با هدایت رهبری و اجماع نظر، دیگر مشکلات را هم پشت سر خواهد گذاشت.

رئیس جمهور گفت: به اعتراف همه کشورها، حتی دشمنان سرسخت ما، هیچ کشوری نبوده که بتواند در برابر قدرتهای بزرگ جهانی از حقوق ملت خودش دو سال، سه سال، دفاع کند و پرونده خود را از شورای امنیت سازمان ملل خارج کند که البته همه اینها بحث جناح و حزب خاصی نیست.

روحانی: انقلابی پشیمان نمی شناسم/ باید همه انقلابی باشیم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟