افزایش عوارض خروج از کشور برای سفرهای غیرزیارتی در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ گفت که عوارض خروج از کشور برای سفرهای غیرزیارتی در سال آینده افزایش می‌یابد.
افزایش عوارض خروج از کشور برای سفرهای غیرزیارتی در سال آینده

علی‌اصغریوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق پیشنهاد دولت در لایحه بودجه که به تصویب مجلس رسید، دولت در سال از محل عوارض خروج از کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

وی افزود: مجلس این پیشنهاد دولت که باعث افزایش مبلغ عوارض خروج از کشور می‌شود را تصویب کرده اما برای سفرهای عتبات عالیات (زیارتی) این رقم را ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان (سفر هوایی) و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان (سفر زمینی) در نظر گرفته که مشابه رقم سال جاری است. مجلس همچنین در مصوبه خود زائران اربعین را از پرداخت عوارض خروج معاف کرده است.

دیگران چه می خوانند:

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ با بیان اینکه «بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر خارجی در سال ۹۶ انجام شده است» گفت: تاکنون عوارض سفرهای خارجی غیرزیارتی ۷۵ هزار تومان بوده که با این مصوبه در سال ۹۷ افزایش می‌یابد و البته نحوه تعیین نرخ آن به دولت بستگی دارد.

یوسف‌نژاد همچنین تاکید کرد که رقم خاصی به عنوان مبلغ عوارض خروج در لایحه بودجه سال ۹۷ گنجانده نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ پیش از این گفته بود که در صورت تصویب پیشنهاد دولت در خصوص عوارض خروج، مبلغ عوارض خروج از کشور برای سفرهای غیرزیارتی ۲۲۰ هزار تومان خواهد شد.

با توجه به اینکه موضوع افزایش عوارض خروج از کشور در تبصره های لایحه بودجه گنجانده نشده بود و صرفا در ردیف ها پیش بینی شده بود رسانه ها در جریان تصویب آن قرار نگرفتند. این در حالی است که پیش از بررسی بودجه در مجلس موضوع افزایش عوارض خروج از کشور جنجال زیادی به پا کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

افزایش عوارض خروج از کشور برای سفرهای غیرزیارتی در سال آینده

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟