فشار سنگین حذف «گفت‌وگو»بر جامعه/ تدوین لایحه قانون جامع انتخابات/پیشنهادی برای جلسات مجلس و...

دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۴هزار شهید جامعه کارگری با رهبری، حضور ایران در سوریه و عراق برای امداد رسانی به جبهه مقاومت، تدوین لایحه قانون جامع انتخابات، یازده مصوبه مهم مجلس در بودجه ۹۷، پیشنهادی برای نحوه برگزاری جلسات مجلس، جزییات سفر ظریف به حوزه بالکان و اروپای شرقی، ۱۴ اسفندماه؛ برگزاری هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده دکل نفتی و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه (هفتم) اسفندماه ۱۳۹۶ است که در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.
فشار سنگین حذف «گفت‌وگو»بر جامعه/ تدوین لایحه قانون جامع انتخابات/پیشنهادی برای جلسات مجلس و...

به گزارش ایسنا، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری کشور که در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش منتشر شد.حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، با اشاره به ناکام ماندن ضدانقلاب در تحریک کارگران علیه جمهوری اسلامی، افزودند: یکی از کارهای اساسی دشمنان، تحریک و وادار کردن کارگران به ایجاد رکود در کارخانه‌ها بود اما کارگران در طول این سالها همواره با بصیرت و همت و تدین ایستادند و دست دشمن را رد کردند.

دیگران چه می خوانند:

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه در نشست خبری امروز خود با اشاره به حضور بخش پزشکی سپاه در خارج از کشور گفت: در سوریه و عراق برای امداد رسانی به جبهه مقاومت حضور داریم. سردار احمد عبداللهی افزود: با دعوت جبهه مقاومت، برای ارائه خدمات پزشکی وارد سوریه و عراق شدیم و جان هزاران رزمنده جبهه مقاومت را نجات دادیم.

معاون سیاسی وزیر کشور از تدوین لایحه قانون جامع انتخابات خبر داد و گفت: لایحه قانون جامع انتخابات در آخرین نشست این کمیسیون در اول اسفند ماه سال جاری، تصویب و تقدیم دولت شد و پس از طرح و تصویب در هیأت وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

در مراسم آیین نکوداشت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی نیز معاون اول رئیس‌جمهوری  طی سخنانی گفت: باید بین گروه‌ها و اقشار مختلف ملت و دولت و نخبگان گفت‌وگوی ملی آغاز شود و کتابخانه ملی مکان خوبی برای شکل‌گیری این گفت‌وگوها است اما متاسفانه گفت‌وگو از دستور کار ما حذف شده و به تعارض روی آورده‌ایم که فشار سنگینی را به جامعه وارد می‌کند.

مهدی چمران  در خصوص آخرین فعالیت‌‎های جمنا بعد از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از روز اول ایده این بود که تشکلی ایجاد شود که حزب نباشد، بلکه فراگیر یا جامع احزاب باشد تا تمام احزاب انقلابی نه فقط اصولگرا را جذب کند و در یک جبهه آن‌ها را شکل دهد، به همین دلیل اسم آن‌ جبهه گذاشته شد. وی با بیان اینکه جمنا فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد تاکید کرد:باید مسیر اعتدال را پیمود.

یازده مصوبه مهم مجلس در بودجه ۹۷

نمایندگان مجلس از یازدهم بهمن ماه سال جاری با تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷، وارد بررسی جزئیات دخل و خرج دولت در سال آینده شدند و علاوه بر مصوبات معمول و برخی احکامی که در هر سال تکرار می شوند، چند مصوبه مهم داشتند.

همچنین الیاس حضرتی پیشنهادی برای نحوه برگزاری جلسات مجلس مطرح کرد و با انتقاد از روش مدیریتی و همچنین رویه مجلس پیشنهاد کرد که تنها یک جلسه در هفته برای قانون‌گذاری مجلس اختصاص یابد و سایر جلسات با قوه مجریه و قضاییه و دستگاه‌ها برای احصاء مشکلات و جهت‌دهی مجموعه توان مملکت برای حل این مشکلات برگزار شود.

سخنگوی وزارت خارجه  جزییات سفر ظریف به حوزه بالکان و اروپای شرقی را تشریح کرد و گفت : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از امروز دوشنبه به منظور تبادل نظر و گفتگو با مقامات کشورهای صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی به منطقه بالکان و اروپای شرقی سفر می کند.

علی‌اکبر ولایتی در دیدار با شیوخ اهل سنت عراق نیز با تاکید بر تحکیم و توسعه روابط ایران و عراق در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گقت: اگر همکاری ایران وعراق نبود، تاکنون عراق توسط طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین پس از این دیدار تاکید کرد: در سفری که به عراق داشته‌ام به هیچ وجه صحبت از میانجیگری عراق در روابط ایران و آمریکا مطرح نشده است.

آصف علی خان دورانی سفیر پاکستان در ایران با بیان اینکه بعد از برداشته شدن تحریم‌ها حجم روابط تجاری ایران و پاکستان ۳۵ درصد افزایش داشته است، گفت: امیدواریم این روند افزایشی ادامه داشته باشد و حجم تجاری بین دو کشور به سطح ۵ میلیارد دلار برسد. وی همچنین تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام خللی در روابط ایران و پاکستان ایجاد نخواهد کرد.

با اشاره به تصویب قطعنامه آتش‌بس در سوریه یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که تحولات غوطه شرقی با عفرین تا حدودی متفاوت است، گفت:‌ روس‌ها که نقش پررنگ‌تری در تحولات سوریه پیدا کردند، تلاش می‌کنند تا تاثیرگذاری گروه‌های تروریستی حمایت شده از آمریکا و اسرائیل را تضعیف کنند. حسن لاسجردی  افزود: سوریه به دنبال پایان دادن به حیات سیاسی گروه‌های تروریستی بود.

در همین ارتباط بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز در نشست مطبوعاتی خود با رسانه‌ها باگفت: امیدواریم با  آتش‌بس در سوریه شاهد کاهش خشونت و آغاز ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه باشیم.

وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی اعلام کرد: هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده دکل نفتی، ۱۴ اسفند ماه تعیین شده است. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی اظهار کرد: دفاع متهمان اخذ شده و اکنون دفاع وکلا شروع شده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه طی سخنانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه آشوبگران باید بدانند که امنیت کشور و امنیت مردم قابل مدارا کردن نیست، گفت: به تعبیری اینها خط قرمز اسلام و ارکان نظام هستند. وی افزود: اینکه گمان کنند می‌توانند با برخی تلاش‌های مذبوحانه با تحریک عامل بیرونی و گاهی درونی به امنیت کشور و مردم خدشه وارد کنند بسیار اشتباه کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با تاکید بر اینکه کوهنوردان به صورت خودسر به ارتفاعات منطقه سقوط هواپیما نروند گفت: گروه‌های کوهنورد و مردمی از عزیمت و صعود به ارتفاعات محل سقوط هواپیمای مسافربری اجتناب کنند تا گرفتار شرایط سخت منطقه و زمینه ساز حادثه تلخ دیگری نشوند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

فشار سنگین حذف «گفت‌وگو»بر جامعه/ تدوین لایحه قانون جامع انتخابات/پیشنهادی برای جلسات مجلس و...

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟