باید احزاب را در اصول به هم نزدیک کرد

عضو شورای مرکزی جمنا تصریح کرد که باید احزاب را در اصول به هم نزدیک کرد.
باید احزاب را در اصول به هم نزدیک کرد

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین فعالیت‌‎های جمنا بعد از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از روز اول ایده این بود که تشکلی ایجاد شود که حزب نباشد، بلکه فراگیر یا جامع احزاب باشد تا تمام احزاب انقلابی نه فقط اصولگرا را جذب کند و در یک جبهه آن‌ها را شکل دهد، به همین دلیل اسم آن‌ جبهه گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: این ایده تنها برای انتخابات نبود زیرا برای انتخابات نیازی  به اینگونه تشکیلات نبود. روش این بود که باید دقیق‌تر و عمیق‌تر کار کرد تا به ویژه در زمان غیر انتخابات نیروها و مردم را آماده ساخت و هر دولتی که سرکار می‌آید از مردم مطالبه‌گری داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بعد از انتخابات دوباره کار شروع شد و بازنگری صورت گرفت اما نمود نداشت، بعد از انتخابات دو نظرسنجی انجام شد که مسائل را روشن کرد، بحث آسیب‌شناسی نیز زمان گرفت تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شد. راهبردی تهیه شد و بعد نیز در شورای مرکزی به تصویب رسید، هیئت رئیسه به طور مرتب جلسه داشتند. شورای مرکزی نیز هر دو ماه یک بار جلسه تشکیل دادند.

چمران گفت: قرار است برای کارهایی که در استان‌ها نیز صورت می‌گیرد، ابتدا شورای استان و بعد شورای شهرستان تشکیل شود. شورای شهرستان نیز بر اساس انتخابات مجمع استانی را تشکیل دهد و در نهایت مجمع مرکزی تشکیل جلسه داده و کار خود را انجام دهد. به زودی در استان خراسان نیز شورای مرکزی و مجمع استان تشکیل خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص تعدد سلیقه در اصولگرایان که کنار هم قرار گرفتن آن‌ها را دشوار می‌کند، عنوان کرد: مشکل این است که راحت در کنار هم قرار نگرفتیم، ممکن است در روش‌ها و مسائل دیگر اختلاف‌نظر وجود داشته باشد اما طبیعی است که هر حزبی برای خود خط مشی دارد.

وی ادامه داد: باید احزاب را در اصول به هم نزدیک کرد. در اصول و چارچوب‌ها اختلاف‌نظر وجود ندارد. همه بحث ولایت را دارند و اینکه باید مبانی دین و انقلاب را محکم کنند و دنبال‌روی امام باشند. می‌توان بر  اساس این شعارها و ایده‎های اصولی با هم متحد شد. این کار باید صورت گیرد وگرنه همه آسیب خواهند دید و احزاب به جایی نمی‌رسند.

چمران با اشاره به اینکه جدا کردن به ضرر همه تمام می‌شود و به شکست می‌انجامد، تصریح کرد: نظارت جمنا اداری نیست، بلکه بیشتر هماهنگی است. تلاش ما این است که همه با هم منسجم و متحد شوند و این دستور اسلامی است. "وحدت ملی و انسجام اسلامی" شعار یک سال کشور بود. اگر به رهبری و این شعارها و مبانی اصول اسلامی معتقد هستیم باید با هم متحد شویم وگرنه همه آسیب خواهند دید.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اعتدال یکی از مبانی اصولی و کاری درست است، عنوان کرد: نباید افراط و تفریط وجود داشته باشد. این یکی از لوازم است. تندروی یا کندروی در اسلام و مکتب ما پسندیده نیست. باید مسیر اعتدال را پیمود. مردم نیز از اعتدال راضی هستند تا تندروی‎ها، زیرا ممکن است به کج‌روی بینجامد.

وی افزود: هر گروهی که بتواند سازمان رای بیشتری را تنظیم کند موفق‌تر خواهد شد. دشمنان نیز به ساختن سازمان رای داخلی روی آوردند و این مسیری است که در آینده طی خواهد شد.         

دیگران چه می خوانند:

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

باید احزاب را در اصول به هم نزدیک کرد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟