تربیت استراتژیست‌های بزرگ در دفاع مقدس/توضیحاتی درباره شناسایی اجساد حادثه سقوط هواپیما و...

ردپای مافیای اقتصادی در افزایش قیمت تخم مرغ، دلیل طفره ترامپ برای خروج از برجام، توضیح رییس پزشکی قانونی درباره شناسایی اجساد حادثه سقوط هواپیما، یک بام و دو هوای آمریکا در سوریه، ممنوعیت اخذ عوارض از تمدید پروانه ساختمان، جمع آوری ادله در پرونده احمدی نژاد و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه (ششم) اسفندماه ۱۳۹۶ است که در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.
تربیت استراتژیست‌های بزرگ در دفاع مقدس/توضیحاتی درباره شناسایی اجساد حادثه سقوط هواپیما و...

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش گفت: در دوران دفاع مقدس استراتژیست‌های بزرگی تربیت شده‌اند که هم اکنون در مقابل استراتژیست‌های بزرگ دنیا بسیار برتر هستند.

دیگران چه می خوانند:

در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران، معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سواحل مکران را به عنوان نقطه مهم برای توسعه کشور مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: با اجرای این طرح ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم که همه ایران متعلق به همه ایرانیان است. جهانگیری اظهار کرد: هر کشوری برای غلبه بر محدودیت‌های خود باید درک صحیحی از فرصت‌های توسعه داشته باشد، همچنین نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در موقعیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی. توسعه حتما باید موزون، پایدار، متوازن و همزمان باشد.

همچنین در حاشیه  همین همایش امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت خوبی در منطقه مکران وجود دارد، گفت: حضور نیروهای مسلح در این منطقه تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است و  هیچگونه ناامنی در منطقه مکران نداریم.

اخذ عوارض از تمدید پروانه ساختمان ممنوع شد. به دنبال شکایت از شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد مبنی بر ابطال بند 8 از فصل دوم تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 95 که منجر به اخذ عوارض از تمدید پروانه ساختمان می شد، با رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بدلیل مغایرت با قانون و خارج از حدود اختیارات بودن باطل شد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ردپای مافیای اقتصادی در افزایش قیمت کالاها به خصوص تخم مرغ دیده می شود، گفت که این مافیای اقتصادی برای کسب منفعت بیشتر اقدام به واردات اقلام مختلف می کند که متاسفانه دولتمردان به این موضوع توجهی ندارند.

این مرد، دلیل طفره ترامپ برای خروج از برجام است

وظیفه‌ای را که جان کری، وزیر امور خارجه دولت اوباما برای پیشبرد مذاکرات برجام و امضای آن انجام می‌داد اکنون مک مستر در پشت پرده برای حفظ برجام انجام می‌دهد. او مثل رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که چند نوبت به طور علنی در مخالفت با ترامپ صحبت کرده و ماندن آمریکا در برجام را ضروری دانسته است از انجام گفت وگوهای رسانه ای برای نشان دادن حمایت از برجام خودداری می‌کند و درواقع مرد عملگرای دولت ترامپ است که در راستای حفظ برجام تلاش می‌کند.

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نیز ، به‌طور میانگین تنها ٦/٧ درصد مردم آمریکا ایران را بزرگ‌ترین دشمن خارجی خود می‌دانند. حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار نتایج این نظرسنجی در یک پیام در صفحه توئیتر خود نوشت: براساس این نظرسنجی تنها ٦/٧ درصد از مردم آمریکا ایران را بزرگ‌ترین دشمن خارجی خود می‌دانند. این حس در سال‌های اخیر مرتب رو به کاهش بوده است. در سال ٢٠٠٦، حدود ٣١ درصد آمریکایی‌ها ایران را بزرگ‌ترین دشمن خارجی خود می‌دانستند که این رقم در سال ٢٠١٤ به ١٦ درصد کاهش یافته بود.

همچنین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توییتر از یک بام و دو هوای آمریکا در سوریه نوشت و افزود که تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه، یک روز ادعای حضور در مذاکره سیاسی را دارند و روز دیگر بر سر مردم سوریه آتش و گلوله می بارند.

رئیس دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امورخارجه تاکید کرد: ایران در ادامه تلاش‌هایش برای تامین امنیت خود، به تامین کننده امنیت منطقه نیز تبدیل شده است. کاظم سجادپور با اشاره به برخی از رفتارهای کشورهای منطقه اظهار کرد: برخی از بازیگران منطقه راه‌هایی را در برابر ایران دنبال کردند که این راه‌ها نه تنها جواب نداده بلکه بسیار برای منطقه مضر بوده است وعلت این موضوع این است که آنها براساس یک بنیان فکری حرکت کرده‌اند که این بنیان فکری مبتنی بر بازی حاصل جمع صفر است.

سفیر کشورمان در پاکستان نیز با تاکید بر این که ایران تعهدات خود را برای اجرایی شدن خط لوله گاز به پاکستان انجام داده گفت: راه‌اندازی خط لوله گازی منوط به انجام تعهدات طرف پاکستانی است.

رییس سازمان پزشکی قانونی درباره شناسایی اجساد حادثه سقوط هواپیما توضیح داد و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا 35 جسد در حادثه سقوط هواپیما شناسایی شده است؟ گفت: در چنین حوادثی نظر پرشکی قانونی مهم است، چگونه  مطرح می‌شود 35 جسد تحویل داده شده، زیرا فعلا تعدادی قطعات است که ما کار شناسایی آن‌ها را انجام دادیم.

معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر ضمن حضور در ایسنا، با تاکید بر اینکه فردی  به خاطر عقیده‌اش در ایران بازداشت نمی‌شود گفت: مگر اینکه فرد جرمی را مرتکب شود که در آن صورت تفاوتی ندارد که جزء چه مذهب، گروه یا فرقه‌ای باشد. کاظم غریب آبادی با تاکید بر اینکه ضرر این خودکشی‌ها برای دستگاه امنیتی ما بوده است،‌ بیان کرد:  با بررسی پرونده‌های جاسوس‌های مختلف در کشورهای دیگر، شاهد هستیم برخی افرادی که متهم به جاسوسی هستند، دست به خودکشی زده‌اند. برخی‌ می‌خواهند القاء کنند که این فرد خودکشی نکرده و بر اثر برخی فشارها در زندان این اقدام صورت گرفته است. اینگونه نبوده، در فیلمی که به نمایندگان مجلس نشان داده شده و گزارشات پزشکی قانونی که در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفته، به صورت غالب  همگی معتقد هستند که خودکشی صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و پنجمین نشست خبری‌ سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حادثه خیابان گلستان هفتم منطقه پاسداران گفت: با کمال تاسف عده‌ای قانون شکن و فرقه گرا و افرادی که تظاهر به دیانت می کنند آمدند و در خیابان پاسداران فاجعه آفریدند، در بین مردم ایجاد نگرانی و ترس کردند و مردم از کسب و کارشان بازماندند. سخنگوی قوه قضائیه همچنین در واکنش به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد و نامه او به مقام معظم رهبری گفت متاسفانه فردی که قبلا مسئولیت بزرگی در کشور داشته صحبتها و حرف‌هایی می‌زند که در آن خلاف شرع و قانون وجود دارد وی افزود: در پرونده «احمدی‌نژاد» همچنان ادله جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

تربیت استراتژیست‌های بزرگ در دفاع مقدس/توضیحاتی درباره شناسایی اجساد حادثه سقوط هواپیما و...

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟