همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا برگزار می‌شود

همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا هشتم و نهم اسفند برگزار می‌شود.
همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا برگزار  می‌شود

به گزارش ایسنا، پاپلی یزدی دبیر همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا با اعلام این خبر افزود: دکتر عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، دکتر محمدعلی نجفی شهردار تهران، دکتر سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی و مهندس میدانی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در روز نخست این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی با تشریح محورها و جزئیات برگزاری همایش افزود: 66 مقاله در چهار پنل تخصصی توسط اساتید داخلی و خارجی در این همایش ارائه خواهد شد که با توجه به گزارشی که از کمیته داوران همایش گرفته‌ایم، مقالاتی که ارائه خواهد شد، دارای بار علمی بالا و پیشنهادات کاربردی و کارآمد برای دستگاه‌های مربوطه و مسئولان اجرایی کشور است.

دیگران چه می خوانند:

پاپلی یزدی در تشریح اهداف و ضرورت برگزاری این همایش اظهار کرد: اقلیم ایران از نیمه خشک به سمت خشکسالی در حال تغییر است و نبود دیپلماسی آب می‌تواند به پیامدهای بحران کم‌آبی دامن بزند و اگر ما به دنبال حل مسائل آب و مسائل هیدروپلیتیک به کمک دیپلماسی آب نباشیم، در 10 سال آینده تبعات بحران بین‌المللی آب به سراغ ما خواهد آمد.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران افزود: انجمن ژئوپلیتیک ایران با پشتوانه بزرگ علمی که دارد تلاش می‌کند با برگزاری همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا به صورت علمی به کمک دستگاه‌های مسئول بشتابد و با همفکری جامعه علمی کشور سیاست‌ها و راهکارهای علمی و مفیدی را برای تحقق دیپلماسی فعال در بخش آب به دستگاههای مسئول پیشنهاد بدهد.

وی ادامه داد: هدف ما این است که بتوانیم چارچوب‌های دیپلماسی آب را پیشنهاد دهیم و راهکارهایی پیدا بکنیم که بتوانیم از حقوقمان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع بکنیم.

پاپلی یزدی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حضور اساتید و کارشناسان و مسئولان مربوطه در این همایش، نتایج مؤثر و کارآمدی برای تعیین سیاست‌ها و راهکارهای تحقق و پیگیری دیپلماسی آب به دست آید.


به گزارش ایسنا، همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا سه شنبه و چهارشنبه، هشتم و نهم اسفندماه 1396، در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا برگزار می‌شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟