فرار مالیاتی در بین برخی به یک مهارت تبدیل شده است

رئیس کل دادگستری البرز گفت: در کشور ما فرار مالیاتی و دور زدن دولت و ملت در بین برخی به یک مهارت برای فخر فروشی تبدیل شده است.
فرار مالیاتی در بین برخی به یک مهارت تبدیل شده است

به گزارش ایسنا، احمد فاضلیان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنایع، اشتغال و امنیت قضایی سرمایه‌گذاری که با حضور بیش از 22 شرکت خصوصی برگزار شد، اظهار کرد:  پرداخت مالیات امری بدیهی و مرسوم در کشورهای پیشرفته جهان است. بخش عمده درآمد این کشورها از طریق منابع مالیاتی است و مردم به راحتی مالیات خود را پرداخت می‌کنند و دولت نیز خدماتی را در سطوح عالی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حالی که در کشورهای پیشرفته فرار مالیاتی یکی از جرایم با سختگیرانه‌ترین مجازات‌هاست و افراد در هر جایگاهی مکلف به پرداخت مالیات هستند ولی در کشور ما فرار مالیاتی و دور زدن دولت و ملت در بین برخی به یک مهارت برای فخرفروشی تبدیل شده است.

دیگران چه می خوانند:

وی با تاکید بر جدیت دستگاه‌های متولی در برخورد با فرارمالیاتی متذکر شد: با توجه به تاثیر پرداخت مالیات در افزایش عدالت اجتماعی و ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم، باید همه افراد جامعه اعم از واحدهای تولیدی مالیات خود را بررونوشت حسب میزان درآمد پرداخت کنند و در مقابل دولت نیز موظف است خدمات مناسبی را به آن‌ها ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری البرز در ادامه با انتقاد از سیستم اخذ مالیات در کشور توضیح داد: سیستمی که امروز از آن برای دریافت مالیات استفاده می‌شود مبتنی بر روش‌های سنتی و قدیمی است و با اجحاف در دریافت مالیات و نابرابری، منجر به کم‌رغبتی مودیان برای پرداخت مالیات می‌شود.

وی با بیان این‌که «هدف فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری حمایت از فعالیت‌های تولیدی در چارچوب قانون است» گفت: انتقادات تولیدکنندگان به اداره کل امور مالیاتی و استدلال‌های مطرح شده می‌تواند در جلسات مدون و منظم طرح شود و ضمن برطرف کردن ایرادات، به افزایش اعتماد و نزدیک‌تر شدن نقطه نظرات کمک کند.

وی در پایان ضمن درخواست از اداره کل بازرسی استان برای بررسی نحوه اخذ مالیات از تولید کنندگان و ارائه گزارش به کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان اتاق بازرگانی استان البرز، شرکت شهرک‌ها، اصناف، اداره کل مالیاتی و بازرسی برای بررسی راهکارهای حل مشکلات شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

فرار مالیاتی در بین برخی به یک مهارت تبدیل شده است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟