اهتمام جدی برای حل معضل بیکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر اهتمام جدی مسئولان برای حل معضل بیکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تاکید کرد.
اهتمام جدی برای حل معضل بیکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در مراسم سالروز استانی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه در اردبیل اظهار کرد: دستگاه قضایی در اردبیل مساله تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع را در دستور کار خود قرار داده و با حمایت از تولیدکنندگان درصدد رفع معضل بیکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به این‌که «اغلب مشکلات جامعه منبعث از بیکاری و مسایل اشتغال است»، خاطرنشان کرد: همه ما باید اهتمام جدی برای حل این معضل داشته باشیم و بر همین اساس لازم است تا تمام ارکان نظام و قوای ثلاثه یاریگر بخش خصوصی در ایجاد اشتغال باشیم.
 
وی با بیان این‌که «در حال حاضر کشور با معضل اقتصادی روبروست» اظهار کرد: تمامی بحث‌های مربوط به حمایت از اشتغال و تولید خوشبختانه در اردبیل تبدیل به عمل شده و ما با حضور در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران این را به عینه شاهد هستیم.
 
رئیس کل دادگستری استان اردبیل «تبدیل شعار به عمل از سوی مسئولان» را مهمترین مولفه در رسیدن به اشتغال و اقتصاد پایدار در کشور اعلام کرد و گفت: مسئولان در حال حاضر از شعارهای سال‌های گذشته تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های سالم و مشروع عبور کرده و به مرحله عمل رسیده‌اند که این برای همه جای خرسندی دارد.

دیگران چه می خوانند:

وی با تقدیر از مسئولان در اهتمام به حوزه اشتغال و رونق اقتصاد در استان تصریح کرد: در وضعیت فعلی کشور و استان هر کس در راستای رفع معضل بیکاری گام بردارد در سنگر جهاد است.

وی کارآفرینان و سرمایه‌گذراران را سربازان جبهه اقتصادی کشور اعلام و تصریح کرد: این افراد پیشقدم در خط مقدم نظام هستند و آن‌هایی که با مشکلات عدیده بیکاری و عدم اشتغال در استان مبارزه می‌کنند ممتازترین حرکت را در ریشه‌کنی فقر در منطقه انجام می‌دهند.

قاصدی ظرفیت‌های موجود در استان را در حوزه تولید و صادرات یادآور شد و گفت: استاندار اردبیل با ورود جدی و عملی به این حوزه تاکنون اثبات کرده که دغدغه تولید و اشتغال و اقتصاد استان را دارد که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «در حال حاضر یکی از معضلات موجود در جامعه ما عدم توجه به قوانین و مقررات است که مشکلات بسیاری را منجر شده و تبعات منفی را در تمام حوزه‌ها برای استان به دنبال دارد»، تصریح کرد: قوانین موجود اگر اجرایی و عملیاتی شود در حد بسیار بالایی به حل مشکلات کمک خواهد کرد. در بخش خصوصی به دلیل اهتمام نداشتن صادرکنندگان به قوانین و مقررات ما شاهد مشکلاتی هستیم.

وی تصریح کرد: از زمانی که سردمداران اصلی حاکمیتی ما قانون را زیرپا گذاشتند و قانون را دارای قابلیت اجرا ندانستند این فرهنگ ایجاد شد که بی‌توجهی به قانون همه‌گیر شده و به دنبال آن با بهانه‌جویی‌های مختلف دست به فرافکنی زده‌اند.
 
رئیس کل دادگستری استان اردبیل  گفت: در بحث صادرات اگر قوانین به خوبی رعایت شود ما کمتر شاهد مشکلات مالیاتی در استان خواهیم بود. در جامعه ما در همه بخش‌ها اگر معضلاتی در جامعه موجود است از همین توجه نکردن به‌ قانون نشات می‌گیرد که معضلات فراوانی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر تمام فکرها و عقیده‌ها در راستای حل و فصل معضلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است و مجموعه قضایی نیز با قرار گرفتن در کنار سرمایه‌گذاران با تشکیل جلسات مستمر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران هر چه را در توان داریم برای اعتلای اقتصاد و اشتغال استان به کار گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: همه ما در استان دغدغه رفع معضل بیکاری در استان را داریم چرا که بیکاری عامل تمام آسیب‌های اجتماعی است که اگر در این حوزه بتوانیم موفق عمل کنیم در سایر بخش‌های اجتماعی نیز شاهد کوتاهی و قصور نخواهیم بود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

اهتمام جدی برای حل معضل بیکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟