تقدیر وزارت علوم از مجلس در مستثنی کردن استادان از ممنوعیت افزایش حقوق

روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مستثنی نمودن استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از طرح ممنوعیت افزایش حقوق مقام ها و مسئولان کشور قدردانی کرد.
تقدیر وزارت علوم از مجلس در مستثنی کردن استادان از ممنوعیت افزایش حقوق

به گزارش ایسنا، بنابراین گزارش، متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

"در هر جامعه ای دانشگاه‌ها و مجموعه آموزش عالی رکن اصلی برنامه ریزی، مدیریت و پیشبرد برنامه های توسعه‌ای در ابعاد گوناگون آن به شمار می‌روند. در کنار عوامل و مولفه‌های مختلف، آنچه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی چنین جایگاه، تشخص، منزلت و نقشی اثرگذار بخشیده است، استادان فرهیخته و اعضای هیات علمی اندیشمند به مثابه سرمایه‌های گرانسنگ انسانی است که توجه به جایگاه و نقش آنها در فرایند توسعه علمی ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

دیگران چه می خوانند:

اقدام روز گذشته نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در مستثنی نمودنِ اعضای هیات علمی دانشگاه ها از طرح ممنوعیت افزایش حقوق مقامات و مسئولان کشور، گامی مهم و اقدامی شایسته و در خور تقدیر در توجه به این قشر فرهیخته، سرآمد و پرورش دهنده سرمایه های انسانی کشور به شمار می رود.

بی شک این اقدام ارزشمند، ضمن انگیزه بخشی به استادان و فرهیختگان علمی و دانشگاهی می تواند به ایجاد پویایی و نشاط علمی در مجموعه گسترده آموزش عالی کمک شایان توجهی نماید و روند پرشتاب توسعه علم و فناوری کشور را جهشی مضاعف ببخشد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع اصلی سیاستگذاری و راهبری فرایند توسعه علم و فناوری در کشور به نوبه خود و به نمایندگی از تمامی دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی از رییس و اعضای هیات رییسه و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، تشکل ها و مجامع صنفی استادان دانشگاه ها و تمامی شخصیت های علمی و فرهیخته و نهادهایی که به نوعی در این اقدام ارزشمند مجلس شورای اسلامی نقش آفرین و سهیم بوده اند، قدردانی و سپاسگزاری می‌نماید."

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

تقدیر وزارت علوم از مجلس در مستثنی کردن استادان از ممنوعیت افزایش حقوق

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟