وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد

رئیس‌ کل دادگستری استان هرمزگان بر عزم همگانی و وحدت نظر میان دستگاه قضایی و ۲۲ نهاد عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم به‌منظور اقدام در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد

به گزارش ایسنا، چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس‌کل دادگستری استان و با حضور مسئولین، مدیران کل و نمایندگان ۲۲ سازمان و نهاد عضو برگزار شد. 

در جریان برگزاری این جلسه رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تجلیل از همراهی مردم با نظام مقدس اسلامی در مناسبت‌های مختلف، حضور حماسی و میلیونی اقشار مختلف در راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن را نمونه‌ای بی‌بدیل از همدلی و همگامی مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد. 

دیگران چه می خوانند:

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان ارائه خدمت صادقانه را تکلیفی شرعی و قانونی و یگانه راه قدردانی و شکرگزاری از نعمت وفاق و همدلی میان مردم و مسئولین برشمرد و توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی و ارزیابی و انعکاس بازخورد اقدامات پیشگیرانه در برنامه‌ریزی‌های آتی را خواستار شد. 

وی یادآور شد: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد و مشارکت فعال تمامی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد. 

اکبری اظهار کرد: برنامه‌های پیشگیرانه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی راهکاری مؤثر به‌منظور کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و دستگاه قضایی آمادگی دارد به‌ منظور تحقق اهداف راهبردی و مصوبات این شورا با تمامی سازمان‌ها و نهادهای عضو، همکاری و تعامل سازنده کند. 

در ادامه این نشست علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات انجام‌ شده و اهداف عملیاتی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، در این رابطه توضیحاتی را بیان نمود. 

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای بیش از ۵۰۰ نفر از متهمین جرائم اخلاقی، افتتاح و راه‌اندازی سامانه سجام، هدف‌گذاری ۲۵ محله شهرستان بندرعباس به‌ منظور تشکیل هسته‌های مصلحین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از خشونت و برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را تنها بخشی از اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان به‌منظور اجرای برنامه عملیاتی و مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها اختصاص به دستگاه قضایی ندارد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟