سفر وزیر بهداشت به بلژیک به دعوت کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل از سفر وزیر بهداشت به بلژیک به دعوت کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا خبر داد.
سفر وزیر بهداشت به بلژیک به دعوت کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا، محسن اسدی لاری درباره جزییات سفر سیدحسن هاشمی به بلژریک اظهار کرد: در این سفر هیاتی از بخش دولتی و خصوصی وزیر بهداشت را همراهی می کنند. علاوه بر آن در  دیدار با کمیسیونرهای اتحادیه اروپا، بیانیه‌های مشترکی نیز در حوزه سلامت صادر می‌شود. همچنین در دیدار با وزرای بهداشت فدرال و فلندر  یادداشت تفاهم همکاری جامع بهداشتی در زمینه ثبت الکترونیک اطلاعات بهداشتی بیماران به امضای مقامات وزارت بهداشت دو کشور می‌رسد. در این سفر همایش فرصتهای اقتصادی حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت ایران،  اعضای بخش دولتی و خصوصی و شرکت‌های مطرح بلژیکی برگزار می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین از سفر وزیر بهداشت  به مجارستان پس از سفر به بلژیک خبر داد و تصریح کرد: وی به همراه هیاتی در پاسخ به سفر نخست وزیر و وزیر توانمندی‌های انسانی مجارستان  و همچنین دعوت وی، روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه به این کشور سفر می کند.

اسدی لاری دیدار با معاون نخست وزیر و معاون پارلمان، دیدار با وزیر توانمندی‌های انسانی و وزیر اقتصادملی مجارستان را از جمله برنامه‌های  هاشمی در سفر به مجارستان بیان کرد و ادامه داد:  تفاهم نامه‌های همکاری در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، اعتباربخشی غذا، آموزش، ایمنی غذا، تفاهم نامه‌هایی در زمینه سرطان با انستیتو ملی سرطان مجارستان بین مسئولان حوزه سلامت دو کشور در حضور وزیر بهداشت ایران و وزیر توانمندی‌های انسانی مجارستان به امضا می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این سفر بیانیه همکاری ایران و مجارستان توسط وزرای بهداشت ایران و وزیر توانمندی‌های انسانی مجارستان به امضا می‌رسد، اضافه کرد: وزیر بهداشت ضمن بازدید از دانشگاه سملوایز با روسای چهار دانشگاه مطرح علوم پزشکی مجارستان نشستی برگزار می‌کند. در این نشست نحوه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه سملوایز نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگران چه می خوانند:

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

سفر وزیر بهداشت به بلژیک به دعوت کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟